کد خبر: ۶۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
در طول مذاکرات رفت و آمدهای ظریف و معاونین او به بهارستان به یک امر روتین تبدیل شده بود و هر از چند گاهی مسئله ای کوچک، دستاویزی قرار می گرفت تا چند ساعتی به پرسش و پاسخ و البته گاهی هم توهین و افترا بگذرد.
محمد جواد ظریف بار دیگر پا در بهارستان می گذارد تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهد. البته به نظر می رسد این سوال با دفعات پیش کمی تفاوت داشته باشد. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، در طول دو سالی که از عمر دولت می گذرد به جرات می توان گفت فشار بسیاری بر وزارت خارجه وارد آمد؛ از اتفاقات و هجمه های داخلی گرفته تا مواجهه با رخ دادهای ریز و درشت خارجی، که اوج آن را می توان موضوع مذاکرات و دستیابی به توافق برجام دانست. 



هرچند فشارها گاهی ظریف را بر روی ویلچیر قرار داد اما نتوانست او و تیمش را از حرکت باز دارد؛ آنها آنچنان در جهت منافع ملی پیش رفتند که حتی از سوی مخالفان تهدید به مرگ و ریختن سیمان بر روی خود شدند. البته این ایستادگی ها با همراهی ملت تبدیل به حلواتی شد که کام همه را شیرین ساخت و طعم پیروزی دیپلماسی را به همگان چشانید. 

در طول مذاکرات رفت و آمدهای ظریف و معاونین او به بهارستان به یک امر روتین تبدیل شده بود و هر از چند گاهی مسئله ای کوچک، دستاویزی قرار می گرفت تا چند ساعتی به پرسش و پاسخ و البته گاهی هم توهین و افترا بگذرد. 

سوالی متفاوت از ظریف

بعد از تصویب و تائید برجام از سوی مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و سپس تائید مقام معظم رهبری انتقادها از آن فضای مسموم خارج شد و گویا به سمتی عاقلانه تر در حال هدایت است. به عبارت دیگر هرچند عرق وزیر خارجه بر سر رفت و آمدها برای برجام خشک نشده و خستگی ها از تن بیرون نرفته بار دیگر باید به بهارستان بیاید و پاسخگوی نمایندگان باشد؛ اما به نظر می رسد این پرسش و پاسخ از فضای گذشته کمی فاصله گرفته باشد. 

روز سه شنبه محمد جواد ظریف به بهارستان می آید تا به سوال نمایندگان پاسخ دهد. سوالی که برخلاف گذشته نه رنگ و بوی دلواپسی دارد و نه با انگیزه هایی آنچنان سیاسی مطرح می شود بلکه تنها موضوع آب است.

طبق گفته های رئیس کمیسیون بهداشت آنچه موجب شده است تا سوال از ظریف کلید بخورد موضوع حق آبی است که باید دولت افغانستان پرداخت می کرده اما گویا این امر مدتی است پشت گوش انداخته شده است. شهریاری با بیان اینکه وزیر امور خارجه جهت پاسخ در خصوص حقابه   سیستان به مجلس خواسته شده، اظهار داشت: 2 سال پیش نیز در خصوص حقابه سیستان از ایشان سوال پرسیدم که متاسفانه جواب قانع کننده ای دریافت نکردم.

وی ادامه داد: این بار برای آگاهی مردم و نمایندگان مجلس، مظلومیت سیستان در مجلس بازگو می شود تا دولت پیگیر این موضوع شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حقابه سیستان حدود 820 میلیون متر مکعب در سال است که دولت افغانستان نمی دهد و سال های سال مشکلاتی را برای مردم این منطقه ایجاد کرده است بنابر این دولت و وزیر امور خارجه باید از طریق دیپلماسی پیگیری و این مشکل را حل نمایند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین