|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
هنوز ماجرای 14 خرداد و برگزاری مراسم ارتحال امام(ره)فراموش نشده است؛ وقتی که حسن روحانی در قامت رئیس جمهور شروع به سخنرانی کرد Tعده ای شروع به سر دادن شعارهایی علیه رئیس جمهور کردند.
چند سالی است که افراطیون هرگاه مسئله ای را باب میل خود نمی دانند آن را تبدیل به شعارهای تند می کنند تا در بزنگاه هایی که به لحاظ معنوی برای مردم دارای اهمیت است علیه افراد سر بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، این روزها برجام، موضوع داغی شده است تا دلواپسانی که آن را مخالف منافع خود می دانند در هر محفلی به آن بتازند و آن را خیانتی به جامعه معرفی کنند. نکته ای که گویا این عده قلیل فراموش کرده اند خواست مردم می باشد که البته با توجه به انتخابات پیش رو تا حدودی هم این نوع رفتارها قابل درک به نظر می رسد.

مسئله ای که هضم آن کمی سخت می باشد آن است که افرادی که دائما دم از ولایتمداری و حرکت در مسیر منویات رهبری می زنند اغراض شخصی و گروهی خود را بدون توجه به نصایح فرمانده کل قوا، با بدترین شکل، در حضور ایشان، همراه توهین به مقامات فریاد می زنند در چنین شرایطی است که باید به حسن نیت این عده شک کرد.

روحانی در سیبل دلواپسی

هنوز ماجرای 14 خرداد و برگزاری مراسم ارتحال امام(ره)فراموش نشده است؛ وقتی که حسن روحانی در قامت رئیس جمهور شروع به سخنرانی کرد Tعده ای شروع به سر دادن شعارهایی علیه رئیس جمهور کردند. آنها با فریاد «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آمریکا» سعی داشتند تا این سخنرانی را برهم زنند و حتی روحانی را مجبور ساختند لحظه ای سخنرانی خود را قطع کند.

این ماجرا ختم هجمه به دولت و رئیس جمهور نبود و هر بار که دسترسی به توافق تاریخی محسوس تر می شد، بر تند شدن شعار افراطیون نیز افزوده می شد و این مسئله در مراسم تشییع پیکر شهدای غواص بار دیگر با وسعتی بیشتر به منصه ظهور گذاشته شد؛ در حالی که مظلومیت این شهدا هر ایرانی را فارغ از جبهه و گروه به خیابان ها کشاند عده ای از فرصت استفاده کردند و با پخش شبنامه، شعار و حتی مداحی سعی کردند این مراسم را به نفع خود و در جهت منافع خود مصادره کنند.

حال مراسم عزاداری های حسینی عرصه ای شد برای حرکت های سیاسی تا در این راستا دلواپسان خط بطلانی بکشند بر روی خواسته های ملت و علی رغم توصیه های رهبری برای پرهیز از ایجاد دودستگی با شعارهایی علیه برجام، انگشت اتهام به سوی رئیس جمهور بگیرند و در مراسم عزاداری در بیت رهبری شعارهایی از قبیل «مرگ بر منافق» و «هیهات من الذله » سر دهند.

لاریجانی جلو تر از روحانی

یکی از تقابل هایی که در جریان تصویب برجام به چشم خورد تقابل میان رئیس مجلس و دلواپسان بود. مسئله ای که چندین بار موجب شد درگیری لفظی و مناظره هایی میان لاریجانی و این افراد در صحن علنی مجلس صورت پذیرد. البته این اختلاف ها تنها به صحن علنی ختم نشد و راه به مراسم های عمومی نیز باز کرد به گونه ای که این روزها حتی هجمه به رئیس مجلس نسبت به توهین ها علیه وزیر امور خارجه پیشی گرفته است.

اوج هجمه ها به علی لاریجانی را می توان در مراسم شب گذشته در بیت رهبری دید زمانی که رئیس قوه مقننه  به منظور عزاداری برای سید و سالار شهیدان، پا در این مراسم گذاشت با شعارهایی برخاسته از کینه برخی مخالفین مواجه شد و عده ای شعارهایی از قبیل «خواص بی بصیرت؛ مایه ننگ ملت»، «امان نامه برجام؛ تلاش بی سرانجام»، «مرگ بر منافق» و «هیها منا الذله» علیه او سر دادند.

البته این اولین تجربه لاریجانی در مواجهه با این گونه رفتارهای تند، و بی اخلاقی ها نبود؛ چرا که در مراسم 22 بهمن 91 بعد از یکشنبه سیاه مجلس و پخش فیلمی بی سر و ته از سوی رئیس دولت قبل در صحن علنی، برخی با سردادن شعار و پرتاب کفش و مهر از رئیس مجلس پذیرایی کردند.

نکته جالب آن است که در تمام این موارد این حرکات را خودجوش می دانند ؛ مسئله ای که نه در ظاهر و نه در منطق، نمی توان آن را قبول کرد.

پخش نذری با انگیزه سیاسی

امسال علی رغم شعار های تند و پخش شبنامه، ابتکاری جدید نیز در پیش گرفته شد و آن پخش نذری با انگیزه های سیاسی بود؛ به گونه ای که ظروف نذری در بسته بندی هایی قرار داده شده بود که روی آن شعار «مذاکره با آمریکا ممنوع » نوشته شده بود. گفته می شود هیئت رزمندگان اسلام اصفهان، امسال در مراسم عزاداری های تاسوعا و عاشورا دست به چنین اقدامی زده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین