|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۸
کد خبر: ۶۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
امام جمعه سلماس گفت: عاشورا ادامه خط بعثت و غدیر است و عزاداری عاشورا پیوند عمیق با نهضت جهانی حضرت مهدی (عج) را دنبال می کند.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی در آیین نمازجمعه سلماس با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: عزاداری دهه محرم همواره از سوی عاشقان اهل بیت (ع) با شور، عشق و ارادت دنبال می شود و در این مراسم گسترده و زیر پرچم امام حسین (ع) غنی و فقیر، پیر و جوان سراز پا نشناخته و بدون ریا و با دلی آکنده از عشق امام حسین (ع) سینه می زنند.

وی ادامه داد: یزیدیان دوران همواره از برپایی عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) وحشت زده بوده اند همچنان که در برخی کشورها، دولت ها اجازه برپایی مراسم عزاداری را به شیعیان نمی دهند.
خطیب جمعه سلماس افزود: حماسه حسینی و عاشورا، مبارزه حق علیه باطل، حمایت از حق و ریشه کن کردن ظلم و جور در دنیا و این مهم می تواند عامل محوری وحدت جهان اسلام باشد.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: ساحت مقدس امام حسین (ع) به عنوان یک انسان آزاده مورد تکریم و احترام بسیاری از مردم، ملت ها و ادیان مختلف در جهان است که مسلمانان باید از این ظرفیت در جهت وحدت و بیان واقعیت های جهان اسلام استفاده کنند.

وی افزود: شهادت امام حسین(ع) آن چنان شعله عشق و نورانیتی در دل های مؤمنان ایجاد می کند که تا روز قیامت خاموشی ندارد اما نکته مهم آن است که در مراسم عزاداری و مجالس روضه حضرت سیدالشهدا باید به پیام و فلسفه قیام حضرت توجه شود.

امام جمعه سلماس با تاکید بر اقامه نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت و با حضور پرشور مردم گفت: این نماز، نماز عشق است همانگونه که امام حسین (ع) زیر رگبار تیر و کمان دشمن با عشق نماز خواند.

وی با اشاره به انتشار نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در زمینه برجام هم گفت: این نامه سبب رفع نگرانی و دغدغه های دلسوزان نظام و ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف شوم خود در ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی شد.

حجت الاسلام موسوی در پایان سخنانش به اول آبان ماه، سالروز شهادت آیت الله مصطفی خمینی اشاره کرد و گفت: آیت الله مصطفی خمینی فرزند برومند حضرت امام(ره) و از شخصیت های برجسته و کم نظیر جهان اسلام بود که در عرصه علم و اجتهاد به درجات عالی رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین