|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۶۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
با شهادت سه جوان فلسطینی دیگر شمار شهدای انتفاضه جدید فلسطینیان به 58 تن رسید. در همین حال جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس از همه فلسطینی‌ها خواستند تا به شکل متحد در تظاهرات امروز (جمعه) علیه اشغالگران رژیم صهیونیستی شرکت کنند.
به گزارش سایت روزنامه السفیر، در 24 ساعت گذشته دو جوان فلسطینی دیگر با شلیک گلوله نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در منطقه بیت شیمس واقع در نزدیکی قدس شرقی به شهادت رسیدند.

این اقدام اسرائیلی‌ها با این ادعا صورت گرفت که دو جوان مذکور یک شهرک نشین صهیونیست را مجروح کرده بودند.

یک جوان فلسطینی نیز به دنبال شلیک گلوله نیروهای اسرائیلی در منطقه سعیر واقع در شرق الخلیل در کرانه باختری به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که محمد فهمیم 24 ساله به دنبال جراحات وارده در اثر شلیک گلوله از سوی نیروهای اسرائیلی در شهر الخلیل با این ادعا که به وسیله خودرو تعدادی از سربازان اسرائیلی را زیر گرفته است، به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین تاکید کرد که از آغاز ماه جاری تا کنون در جریان حملات نیروهای اشغالگر علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و نوار غزه دست کم 58 تن از جمله 11 کودک به شهادت رسیده‌اند. همچنین 251 کودک در جریان این درگیری‌ها مجروح شده‌اند.

ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که دست کم 58 فلسطینی در کرانه باختری از جمله 16 فعال وابسته به حماس را بازداشت کرده است.

از سوی دیگر نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب از شورای امنیت خواست تا ماموریت هیات نظارت بر آتش بس وابسته به سازمان ملل (یونستو) اصلاح شود به طوری که از فلسطینی‌ها حمایت بین المللی به عمل آید.

وی در سخنان خود در نشست شورای امنیت عنوان داشت: دبیرکل سازمان ملل می‌تواند تدابیر لازم را برای ادامه یافتن استفاده از تعدادی از کارمندان یونستو برای نظارت بر آتش بس اتخاذ کند. در شرایط کنونی سازمان ملل باید برای افزایش حمایت از غیرنظامیان در شرایط اضطراری براساس قوانین بین المللی وارد عمل شود.

از سوی دیگر اداره مدنی رژیم صهیونیستی با ساخت صدها مرکز شهرک نشینی جدید در شهرک ایتمار نزدیک به نابلس موافقت کرد. براساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی بودجه لازم برای ساخت این شهرک‌ها اختصاص یافته است.

نیروهای پلیس اسرائیل نیز اعلام کردند که روز پنج شنبه یک صهیونیست در اثر شلیک گلوله در شهر نهاریا واقع در شمال فلسطین اشغالی کشته و یک صهیونیست دیگر مجروح شده است.

بامداد امروز جمعه و در عملیاتی جدید که در شهر قدس اشغالی و با استفاده از سلاح سرد انجام گرفت، یک شهرک نشین صهیونیست زخمی شد و مجری عملیات نیز از ناحیه پا دچار جراحت گردید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک نوجوان شانزده ساله فلسطینی با استفاده از سلاح سرد یک شهرک نشین صهیونیست را در نزدیکی کانون شهرک نشینی گوش عتصیون هدف قرار داد. سپس یکی از سربازان صهیونیست مجری عملیات را به ضرب گلوله زخمی کرد.

گفتنی است که از آغاز انتفاضه جدید تا کنون ده‌ها مورد عملیات با استفاده از سلاح سرد انجام گرفته که باعث هلاکت و زخمی شدن تعدادی از صهیونیست‌ها گردیده است. این عملیات‌ها واکنشی طبیعی به سیاست های اشغالگرایانه و نژادپرستانه‌ای است که تل آویو علیه ساکنان بین المقدس و شهروندان فلسطینی در کرانه باختری پیش گرفته است.

جنبش جهاد و حماس نیز از فلسطینی‌ها خواستند تا در تظاهرات مشترک امروز (جمعه) بعد از نماز جمعه شرکت کنند. آنها اعلام کردند که در این تظاهرات تنها پرچم فلسطین بالا خواهد رفت و این تظاهرات در حالی صورت می‌گیرد که اراضی فلسطینی شاهد انتفاضه جدید برای دفاع از مقدسات اسلامی هستند.

به دنبال این فراخوان نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و مرزهای نوار عزه برای رویارویی با تظاهرات جمعه خشم فلسیطنی‌ها به حالت آماده باش در آمدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین