|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
دکتر حسن روحانی همزمان با تاسوعای حسینی، از مرکز خیریه نگهداری از کودکان بی سرپرست یتیم و معلول بهشت امام رضا(ع) در غرب تهران بازدید کرد و در جمع آنان به عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پرداخت.
از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، در حال حاضر موسسه خیریه غیر دولتی بهشت امام رضا (ع)، 146 نفر از کودکان، نوجوانان و جوانان یک تا بیست و سه سال یتیم و معلول را مورد حمایت و سرپرستی کامل دارد.

رئیس جمهوری در جریان بازدید با اشاره به ضرورت انجام حمایت های مادی، عاطفی و معنوی از این کودکان و نوجوانان، گفت: نباید این فرزندان ما تنها بوده و احساس کنند که از جامعه جدا هستند.

روحانی با بیان اینکه یکی از شاخص ها و معیارهای جامعه اسلامی و اهل فرهنگ این است که مردم اقشار آسیب پذیر را یاری می کنند، خاطرنشان کرد: ما باید درس ایثار و فداکاری را در این ایام بیاموزیم و آن را ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه همه ارزش زندگی به ایثار و گذشت برای دیگران و خدمت به مردم است ، ضمن اشاره به توانایی ها و استعداد های کودکان و نوجوانان معلول تحت پوشش این مرکز ، اظهار داشت: این پیامی برای نسل ماست که در هر شرایطی چنانچه اراده برای تلاش و حرکت باشد، خداوند مسیر را برای رشد و تعالی فراهم و هموار خواهد کرد.

رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد : تلاش همگان موجب بهره گیری از ظرفیت های ملت ایران در مسیر آبادانی و رشد کشور باشیم.
وی پس از بازدید از بخش های مختلف این مرکز در حسینیه ای که در این مکان برای عزاداری ماه محرم سیاهپوش شده بود، در کنار نوجوانان و جوانان حسینی به عزاداری تاسوعای حسینی پرداخت.

در این مراسم که با نوحه سرایی یکی از مداحان اهل بیت علیه السلام و ذکر مصیبت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران آن حضرت توسط حجت الاسلام نقویان همراه بود، نوجوانان و جوانان حسینی این مرکز در حضور رییس جمهوری، اشعاری مذهبی در سوگ امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت را خواندند و همنوا با یکدیگر به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری و حسام الدین آشنا رییس جمهوری را در این بازدید همراهی می کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین