|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۶۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: ساختار صنعتی و تولیدی نیمه مدرن و سنتی در استان را از عمده ترین موانع بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
علیرضا رادفر در پنجمین جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که با حضور اعضای این کارگروه در محل استانداری برگزار شد، بر ضرورت شناسایی رشته های شغلی مورد نیاز در بازار کار استان تاکید کرد و افزود: رویکرد دانشگاهها در سالهای گذشته بیشتر بر رشته های تئوریک و نظری متمرکز بوده که این رویه امروز باید به سمت توسعه رشته های کاربردی و مهارتی که بیشتر مورد نیاز بازار کار است تغییر پیدا کند.

رادفر با اشاره به موضوع عدم تناسب میان رشته های دانشگاهی و بازار کار نیز اظهار کرد: ساختار صنعتی و تولیدی نیمه مدرن و سنتی در استان و حتی در سطح ملی، یکی از عمده ترین موانع در بکارگیری و ایجاد فرصت های شغلی جدید برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است که رفع این معضل و تقویت و مدرن سازی صنایع و واحدهای تولیدی، نیازمند توسعه زیرساخت ها همراه با دانش فنی و علم روز و جذب سرمایه گذاری است.

وی گفت: آمارها نشان می دهد که در استان ما علاوه بر رشته های نظری، رشته های فنی مانند عمران نیز تعداد زیادی فارغ التحصیل بیکار دارند که این امر نشانگر سنتی و نیمه مدرن بودن صنایع تولیدی در استان است لذا در همین راستا تقویت ارتباط میان بخش صنعت و دانشگاه جهت از بین بردن این نوع شکاف ها ضروری است.

معاون استاندار همچنین به روش بومی گزینی در کنکور اشاره و خاطرنشان کرد: ما در آذربایجان غربی بعنوان اولین استانی هستیم که به این روش پذیرش دانشجو در کنکور اعتراض داشته ایم و خواستار تغییر این روش شده ایم چرا که اجرای این روش، با توجه به کم بودن تعداد دانشگاهها در استان ما، تعداد قبولی و پذیرش داوطلبان استان را کاهش داده بطوریکه داوطلبان حتی با رتبه های برتر، نمی توانند در دانشگاههای مطرح کشور قبول شوند و لاجرم به سمت دانشگاههای منطقه سوق پیدا می کنند.

عطاپور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در این جلسه به معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان اشاره کرد و گفت: بیشترین مراجعات به دفتر امور اجتماعی استانداری، مربوط به اشتغال است فلذا در تلاش هستیم با مطالعات کارشناسی و علمی، این عدم تناسب رشته های دانشگاهی و بازار کار را رفع نماییم.

وی ادامه داد: در همین راستا ضروری است، نیازهای شغلی بازار کار در استان مشخص شود تا بتوانیم بر اساس تقاضای بازار کار نسبت به تربیت دانشجو در استان برنامه ریزی کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این جلسه به ارائه آماری در خصوص تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار در شش ماهه نخست سال 94 پرداخت و گفت: بر اساس آمار، در شش ماهه اول سال 94، 3 هزار و 173 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار در استان در مراکز کاریابی ثبت نام کرده اند که از این تعداد، 1329 نفر در بخش های مختلف بخش خصوصی مشغول بکار شده اند.

در این جلسه ، اعضای کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان هم نظرات، پیشنهادات و گزارشات را خود در خصوص وضعیت بازار کار در استان، تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار و موضوع عدم تناسب رشته های دانشگاهی و بازار کار ارائه کردند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
سلیمان زحمت کش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
0
0
سلام .
جوانی 29 ساله هستم مهندس کامپیوتر و جویای کار.
یک سوال داشتم .
من دیگر پیر شده ام و دیگر به درد کار نمیخورم ؟
اگر پاسخ بله هست که هیچ . ممنون و خدا نگهدار
و اگر خیر . چرا نباید بتوانم در آزمونهای استخدامی شرکت کنم . چون سنم زیاد ااست . چون نسل سوخته ام !
چرا بانکها شرط سنی گذاشته اند که خیلی از جوانهای هم سن من دیگر نتوانند در این آزمونها شرکت کنند ؟
هر چند که شرکت در آزمونهایی که بند پ در آن جاری است دردی از ما دوا نمیکند .

من سه سال پیش در آزمون بانک موفق شدم ولی جهت مصاحبه اصلا تماسی دریافت نکردم . چرا ؟ چون شخص مورد نظر سر کارش بود ...

به فکر جوانها باشید لطفا . از ما که گذشت ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
0
0
سلیمان هم از ما (بیکاران) است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین