|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۶۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
سفیر سوریه در چین سفر «بشار اسد» رییس جمهور کشورش به روسیه و دیدار او با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی اش را اقدامی راهبردی و در راستای همکاریهای دوجانبه توصیف کرد.
«عماد مصطفی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پکن اظهار داشت: شاید برای بسیاری این سووال پیش بیاید که این سفر ناگهانی بود، اما اینگونه نیست و انجام آن در چارچوب مناسباتی صورت گرفته که دو کشور از گذشته تا به امروز داشته اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که سفر رییس جمهور سوریه به مسکو ابعاد بسیار مهم و ویژه ای را در بر می گرفته و روسای جمهور دو کشور گفت وگوهای سازنده ای در راستای توسعه مناسبات داشته اند.

«عماد مصطفی» یادآور شد که روسیه و سوریه حملات هماهنگ و واحدی را بر علیه تروریست ها انجام می دهند و حضور «بشار اسد» در سوریه نشان دهنده عمق همکاریهای دو کشور محسوب می شود.

وی افزود: روسیه طی هفته های اخیر و با حملات هوایی هماهنگ خود، حمایت های بی نظیری را از ارتش سوریه در برابر تروریست های تکفیری داشت و این سفر به نوعی بیان تشکر و قدردانی ملت سوریه از دولت روسیه است.

«عماد مصطفی» همچنین هماهنگی بیشتر با رهبران روسیه درباره حملات و اقدامات ضد تروریستی در مراحل بعدی نبرد میان این دو کشور متحد را از دیگر بخش های مهم سفر رییس جمهور سوریه به مسکو دانست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی معادلات در منطقه به نفع دمشق در حال رقم خوردن است و به منظور تداوم این برتری ها لازم بود گفت وگوهایی نیز میان رهبران دو کشور صورت بگیرد. خوشبختانه این ملاقات سبب شد تا اهدافی که مد نظر طرفین است، حاصل شود.

سفیر سوریه در پکن یکی دیگر از هدف های مهم این سفر را گفت وگوی دو رییس جمهور در باره همکاری های غیرنظامی سوریه و روسیه در زمینه های مختلف اعم از مسائل فرهنگی، مالی، تجاری و اقتصادی عنوان کرد.

عالی ترین مقام سیاسی سوریه در چین تاکید کرد که بحث درباره چشم انداز رهیافت سیاسی در سوریه و طبیعتا تشریح گام های بعدی برای دوستان روس از جمله دیگر هدف هایی بود که بشار اسد رییس جمهور سوریه در مسکو آن را دنبال کرده است.

«عماد مصطفی» سفیر سوریه در چین گفت که رییس جمهور سوریه در جریان این سفر با دوستان روسی خود در باره ریشه کن کردن تروریسم بحث و تبادل نظر کرد و تاکید نمود که اگر تروریسم در سوریه ریشه کن نشود هیچ رهیافت سیاسی شکل نخواهد کرد و وقتی تروریست ها و تکفیری ها شکست نخورند راه حل سیاسی در کار نخواهد بود و حرکت های سیاسی از این دست نتیجه ای نخواهد داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین