|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۶۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
به گفته رسانه‌ها این نماینده به همراه دخیل‌عباس زارع‌زاده مهریزی نماینده یزد در روز سخنرانی صالحی در مجلس به سمت او حمله ور شدند و سایر نمایندگان اجازه برخورد آن‌ها را با معاون روحانی نداده‌اند.
یکی از حاشیه سازان جلسات اخیر مجلس در مورد برجام ، فرج الله عارفی نماینده جیرفت است.

به گفته رسانه‌ها این نماینده به همراه دخیل‌عباس زارع‌زاده مهریزی نماینده یزد در روز سخنرانی صالحی در مجلس به سمت او حمله ور شدند و سایر نمایندگان اجازه برخورد آن‌ها را با معاون روحانی نداده‌اند.

در ادامه گفت‌و‌گوی «طلوع صبح» را با این نمانده مجلس پی می‌گیریم:

یکشنبه که آقای صالحی برای سخنرانی در مجلس حاضر شده بودند، اعتراض‌ها به چه دلیل بود؟

اینجا مجلس است و مجلس محل تضارب آراست. این‌جا محلی است که دانشمندان، اندیشمندان، متفکران و کسانی که مورد وثوق مردم هستند و به فرمایش امام(س) عصاره فضائل ملت هستند می‌نشینند و هرکدام بر اساس استنباط و تشخیص خودشان امری را صحیح یا ناصحیح می‌دانند. لذا تلقی مجلس به عنوان گروهی چشم بسته و بدون توان تشخیص به ضرر مملکت است، هر اقدامی که چه در مخالفت و چه در موافقت صورت پذیرد برای استیفای حقوق ملت بزرگ ایران است. این طبیعی است و به نظر می‌رسد اصحاب رسانه که فرهنگ‌ساز برای جامعه هستند باید قدر همچین مجلسی را که تضارب افکار در آن است بدانند، مگر اینکه خدایی نکرده کسی مخالف این نظام باشد که بحثش از این دایره خارج است.

به نظر شما اینگونه اقدامات به جایگاه مجلس ضربه نمی‌زند؟

آن روز دو گروه حضور داشتند، باید توجه داشت کسی که به عنوان نماینده دولت به مجلس می‌آید به خانه ملت و مرکز تصمیم‌گیری و هدایت کشور آمده است. یعنی هر امری که در این کشور انجام شود که همه مقید به آن باشند محل تعیین‌اش اینجاست. خدایی نکرده اینجا کسی بی‌ادبی نکرده است کسی که می‌خواهد اینجا حرف بزند باید با اخلاق با خانه ملت و امنای ملت رفتار کند. خب یک رفتاری انجام شد که دور شان آن برادر بزرگوار بود، که خیلی هم او را دوست داریم و برایش احترام قائلیم. ایشان فرمایشی داشت و دوسه نفر هم گفتند که نباید این حرف‌ها در خانه ملت گفته شود و فضا را به هم بریزیم. فقط این بود اعتراضی انجام شد و گله گفته شد این هم طبیعی است، در زمان دولت قبل بود، اکنون هم هست و در آینده هم خواهد بود.

تاریخ نشان داده تندروی سبب حذف جریان‌ها می‌شود فکر نمی‌کنید این اقدامات باعث حذف تفکر پایداری شود؟

ما به جای مردم تصمیم نمی‌گیریم، مردم تصمیم گیرنده هستند. در این کشور مردم اختیار تعیین رییس جمهور و نماینده را دارند. به هرحال مردم هیچ‌گاه روی موضع کسی به او رای نمی‌دهند اگر فردی در چارچوب نظام باشد به او رای می‌دهند و اینکه مخالف یا موافق دولت باشد تاثیری روی نظر آنان نخواهد داشت. مردم که صاحب اختیاروبه دنبال منافع ملی خود هستند. ممکن است کسانی که دولتی باشند بگویند که ما می‌خواهیم مجلس را بگیریم که این اشتباه بزرگی است که دارد انجام می‌شود ، نباید این حرف‌ها زده شود چون مردم تصمیم‌گیرنده هستند.‌‌ همان طور که خیلی‌ها در مجلس می‌گفتند آقای روحانی رییس جمهور نشود، اما مردم خواستند و ممکن است فردا هم اگر دولت و رییس جمهور بگویند ما نمی‌خواهیم این‌ها نمایندگان مجلس باشند ولی مردم می‌خواهند! بنابراین حق دخالت در حقوق و اختیارات مردم به نظر من نوعی دیکتاتوری و خودخواهی است.

اینکه گفته می‌شود مشکل اصلی جریان مخالف مذاکرات با روحانی و دولت است چقدر صحت دارد؟

چیزی به نام مخالف مذاکرات در مجلس شورای اسلامی حتی یک مورد نداشتیم. نقد داریم، اظهار نظر داریم اما مخالف نداریم. این ها نمایندگان مردم هستند و حق دارند اظهار نظر کند، نه آقای رییس جمهور و وزرا ! بنابراین اگر کسی بگوید چرا فلانی موافقت کرد یا مخالفت کرد در حقیقت این کار بر خلاف قانون اساسی است و این فرد در هر جایگاهی که باشد دیگر صلاحیت ندارد. این حق نماینده است من خودم که این حرف را می‌زنم و موافق مذاکراتم، اما اگر کسی مخالف بود نباید بگوییم که با او برخورد شود و حذف شود. هیچ‌کس این حق را ندارد. چون مردم در تایید او صاحب اختیار هستند و همین مردم طبق قانون اساسی به او چهارسال اختیار داده‌اند که در چارچوب نظام هرطور مصلحت دانست تصمیم بگیرد.

این جریان راهبرد و استراتژی نیز برای ادامه دارد یا خیر؟
من نمی‌دانم من عضو جبهه پایداری نیستم از خودشان سوال کنید.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
0
2
*
// ... و اینکه مخالف یا موافق دولت باشد تاثیری روی نظر آنان نخواهد داشت! //

*
این حرف/استدلالِ غیرکارشناسانه و توهین آمیز!

ممکنه که

در مورد آنان که به شخصی مثل شما! رأی داده اند، مصداق داشته باشد!!!

امّا
در مورد طرفدارانِ/رأی دهندگانِ به رییس جمهور

قطعاً صادق نیست.

*
\\ این ها نمایندگان مردم هستند
و حق دارند اظهار نظر کند،

نه آقای رییس جمهور و وزرا !!! \\

*
حقّ اظهار نظر در مقابل/برابر کی؟؟!

[بنا بفرموده ی حضرت امام (ره)؛

"مجلس"

در رأس "امور" است

نه نماینده].

[هر "نماینده"
(در خوشبینانه ترین حالت!)

به اندازه ی کوپُن اش = تعداد آرای تخصیصی

میتواند حرف بزند نه بیشتر]

*
مگر
رییس جمهور
فرمایشی-انتصابی بوده/است که ...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین