|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
حسین ذکایی درباره‌ی پوشش تصویری مسابقات فوتبال لیگ برتر که به تازگی ضبط آن اچ‌دی شده است، می‌گوید: امیدواریم این اقدام مقدمه‌ای شود تا شبکه سه نیز اچ‌دی شود.
دبیر شورای سیاست‌گذاری ورزش صداوسیما  درباره خرید حق پخش مسابقات فوتبال و تعامل با فدراسیون، تاثیر بدهی‌های صداوسیما بر خرید حق پخش مسابقات و ضبط و پخش اچ‌دی مسابقات فوتبال در آینده‌ای نزدیک، مطالبی را بیان کرد.

ذکایی درباره‌ی پوشش اچ‌دی بازی‌های فوتبال که می‌تواند مقدمه‌ای برای اچ‌دی شدن شبکه سه شود، ابتدا توضیحاتی را درباره ماهیت اچ‌دی شدن در تلویزیون ارائه داد و گفت: اچ‌دی یعنی تصویر با وضوح بیشتر یا به عبارت فنی با رزولوشن بیشتر دیده شود؛ یعنی وقتی یک رویداد، یک مسابقه‌ و یک فیلم به حالت اچ‌دی گرفته می‌شود، کیفیت و وضوح بیشتری دارد. در حال حاضر نیز ما یک واحد سیار اچ‌دی خیلی خوب داریم که با آن مسابقات لیگ جهانی والیبال و بعضی از رویدادها و وقایع را پوشش دادیم. بسیاری از بازی‌ها را هم که خریداری می‌کنیم، با کیفیت اچ‌دی دریافت می‌کنیم و ان‌شاءالله این مقدمه‌ای شود تا شبکه سه که به عنوان شبکه پرمخاطب تلویزیون محسوب می‌شود نیز اچ‌دی شود.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ورزش صداوسیما، همچنین اظهار امیدواری کرد که شبکه سه سیما با تدارک و تجهیزات فنی بتواند به شرایط اچ‌دی کامل برسد و در عین حال گفت: به‌زودی قرار است شبکه سه سیما اچ‌دی شود؛ البته جزئیات کاملی ندارم اما به محض اینکه شرایط فنی اچ‌دی شدن شبکه ایجاد شود، قطعا به آن سمتی می‌رود که تمام برنامه‌هایش به شکل اچ‌دی برای علاقه‌مندان پخش شود.

ذکایی سپس درباره‌ی بدهی‌های صداوسیما و اینکه تا چه میزان پخش و خرید حق پخش بازی‌ها را تحت تأثیر قرار داده است نیز اظهار کرد: تا موقعی که بدهی‌های ارزی‌مان را به طرف‌های حسابمان ندهیم، پخش رویدادهای ورزشی‌ که تیم‌های ملی‌مان خارج از کشور می‌روند، سخت و سخت‌تر می‌شود.

او سپس گفت: باید بودجه‌ای در اختیار صداوسیما قرار بگیرد تا سازمان هم به موقع بتواند کارهایش را انجام دهد.

حسین ذکایی در پایان درباره بازی‌هایی که در تهران برگزار می‌شود و فدراسیون فوتبال حق پخش آن‌ها را فروخته است، نیز اظهار کرد: بهتر است که فدراسیون با صداوسیما وقتی در حوزه‌های تلویزیونی می‌خواهد حرکتی انجام دهد مشورتی داشته باشد. در این صورت دو طرف کارشان بهتر پیش می‌رود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین