|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۸
کد خبر: ۶۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
امیرعباس سلطانی با اشاره به اتهاماتی که زنجانی به بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ، نسبت داده است گفت : زنجانی یک فرار به جلو را آغاز کرده است و بعضی از رسانه ها در این راستا به دنبال مظلوم نمایی برای بابک زنجانی افتاده اند.
نماینده پیگیر پرونده بابک زنجانی گفت : وکلای بابک زنجانی، به ویژه آنهایی که خارج از کشور بودند اعلام کردند که ما حاضریم بدهی زنجانی را پس بدهیم؛ که به نظر می رسد این اظهار نظر به دلیل برگزاری دادگاه و کیفرخواستی باشد که از این بابت احساس خطر کرده اند.

امیر عباس سلطانی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، با بیان اینکه به پرداخت بدهی از سوی بابک زنجانی خوش بین نیستم، اظهار داشت : باباک زنجانی و وکلای او تا کنون چند بار اعلام کرده اند بدهی ها را پرداخت می کنیم اما تا امروز این اتفاق رخ نداده است. وی ادامه داد : بر این اساس علی رغم آنکه گفته اند پرداخت می کنیم اما مشخص نیست چقدرعزم بر این پرداخت، جدی باشد و بخواهند بدهی را پس دهند. 

نام همه افراد در کیفر خواست نیامده است

نماینده مردم بروجن در توصیف چگونگی رسیدگی به پرونده زنجانی بیان کرد: کیفر خواست به نظر من از جهاتی بسیار خوب و محکم تنظیم شده بود، البته افرادی باید در این دادگاه حضور می داشتند که نام آنها در کیفرخواست نیامده بود. 

سلطانی در پاسخ به این سوال که این افراد از مسئولین داخلی هستند یا خیر گفت:  افرادی که باید نام انها در این کیفر خواست می آمد هم از مسئولین داخلی بودند و هم از افرادی که در خارج از کشور به سر می برند و این افراد باید در این کیفر دادگاه حاضر می شدند. 

وی افزود: از آنجایی  قوه قضائیه اعلام کرد این پرونده هنوز مفتوح است و رسیدگی ها ادامه دارد، این احتمال وجود دارد در آینده این افراد نیز به دادگاه فراخوانده شوند. 
 
وی همچنین بیان کرد: بحث دیگری که در رابطه با این رسیدگی مطرح می شود آن است که دادگاه نیمه علنی بود در حالی که اعتقاد بر این است اگر دادگاه یک دادگاه علنی محض باشد نتیجه بهتری می توان از آن کسب کرد.

 سلطانی ادامه داد: اگر افراد در یک دادگاه علنی محاکمه شوند هم برای نظام مفید است و هم مردم بیشتر در معرض امور قرار می گیرند و بیشتر به نظام خوشبین می شوند و البته موجب خواهد شد ریشه این گونه تخلفات در کشور خشکانده شود؛ به عبارت دیگر اگر مردم ببینند با افرادی که در کشور رانت ایجاد کردند برخورد شده است؛ اطمینان خاطر بیشتری پیدا می کنند.

سلطانی تاکید کرد: به نظرم باید این دادگاه علنی باشد تا یک نتیجه قابل قبول از آن حاصل گردد.

برخی رسانه ها به دنبال مظلوم نمایی برای زنجانی

امیرعباس سلطانی با اشاره به اتهاماتی که زنجانی به بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ، نسبت داده است گفت : زنجانی یک فرار به جلو را آغاز کرده است و بعضی از رسانه ها در این راستا به دنبال مظلوم نمایی برای بابک زنجانی افتاده اند، در حالی که وزیر نفت با دلیل و مدرک صحبت کرده است ام زنجانی سعی می کند برای فرار به جلو وزیر را متهم کند . 

سلطانی با بیان اینکه بابک زنجانی در این سالها ثابت کرده است حرف هایش فاقد استناد است،  اظهار داشت:  در صحبت های زنجانی  همواره ضد و نقیض های فراوانی مشاهده می شود که نمونه بارز آن نامه ای بود که برای نمایندگان نوشت.

وی ادامه داد : در این  شرایط به نظر می رسد یک جریان سازی علیه زنگنه به راه انداخته اند در حالی که آقای زنگنه به خوبی بر سر این جریان  ایستاد  و در موضوع دکل ها نیز ماجرا به همین صورت است، لذا زنجانی می خواهد به صورت جریان سازی  حرکتی انجام دهد که به نوعی وزارت نفت را وادار به عقب نشینی کند. 

نامه ی که هیچ گاه به دست نمایندگان نرسید

عضو کمیسیون انرژی در رابطه با نامه ای که زنجانی برای نمایندگان نوشته بود گفت: زنجانی در تیرماه نامه ای  به نمایندگان  نوشت که هیچگاه به دست آنها نرسید و بعد از مدتی این نامه را با دست خط ایشان را پیدا کردیم که مسائلی در آن بودريال سراسر تهمت و تناقض گویی.

وی ادامه داد : البته به اتفاق تعدادی از نمایندگان در رابطه با این نامه شکایتی علیه زنجانی  تنظیم کردیم که قرار است آن را به دادگاه ارائه کنیم .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین