|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
محمد جواد ظریف با بیان اینکه امروز شرایط جدیدی داریم و دوران تلخ سیاه نمایی از ایران به نقطه پایان رسیده است . از موافقان و مخالفان برجام خواستار استفاده از دوران پساتحریم شد.
محمد جواد ظریف با بیان اینکه امروز شرایط جدیدی داریم و دوران تلخ سیاه نمایی از ایران به نقطه پایان رسیده است . از موافقان و مخالفان برجام خواستار استفاده از دوران پساتحریم شد.

به گزارش موج، وزیر امور خارجه در مراسم روز ملی صادرات با بیان این مطلب گفت: دورانی که از ایران تهدید امنیتی ساخته بودند به پایان رسیده است.تهدید انگاری و ایران هراسی که در دنیا مطرح می کردند امروز رنگ باخته است آنچه که باعث می شد ایران نتواند در صحنه بین المللی حضور پیدا کند و صادرکنندگان با مشکل مواجه شوند یک فضای روانی بود که علیه مردم در کشور به ناحق ایجاد شده بود. امروز این فضا در خارج از کشور از بین رفته است و بر ماست که از این فرصت‌ها استفاده کنیم.وی ادامه داد: از تمام موافقان و مخالفان برجام می خواهم اجازه دهند تا بتوانیم این کار را پیش ببریم و باید باورمان شود که می توانیم با کشورهای دنیا معامله کنیم.وی افزود: بیشترین کسانی که می توانند از این فرصت استفاده کرده و برای مردم با ایجاد اشتغال و تولید، آینده بهتری را رقم بزنند شما کارآفرینان هستید اگر می خواهید دیگر کسی نتواند کشور را تحریم کند باید بتوانید این فضای به وجود آمده را واقعی کنیم به نحوی که کشورهای دیگر اقتصادشان به اقتصاد ما گره بخورد.وی توضیح داد: ما نیز در وزارت امور خارجه این تعهد را می دهیم که از هیچ کمکی به آنها دریغ نخواهیم کرد.وزیر امور خارجه با اشاره به آنکه سمینار ویژه ای با حضور سفرای کشور در آبان ماه برگزار می شود که هدف آن تبدیل فضای پساتحریم به واقعیت عینی کشور است. سفرای ما این آمادگی را دارند تا با اتاق های بازرگانی و مدیران اقتصادی همکاری کنند.ظریف با بیان این مطلب که از همه شما کارآفرینان انتظار دارم ما را یاری کنید تا از منافع اقتصادی کشور به بهترین نحو استفاده کنیم، گفت: از همه شما کارآفرینان تقاضای کمک و مساعدت داریم تا بتوانیم شرایط اقتصادی کشور را به سمت توسعه سوق دهیم.

عربستان با فاجعه منا مسئولانه برخورد نکرد

وزیر خارجه کشورمان در روز گذشته علاوه بر حضور در مراسم روز ملی صادرات به گزارش تسنیم، در مراسم تشییع مرحوم حاج احمد فهیما معاون اداره تشریفات وزارت امور خارجه که در حادثه منا جان خود را از دست داد، در جمع خبرنگاران حاضر شد.ظریف بر پیگیری فاجعه منا تاکید کرد و گفت: احساس می‌کنیم دولت عربستان و مسئولان حج آن کشور، مسئولانه با موضوع فاجعه منا برخورد نکردند و اقدامات مناسب را برای نجات جان حجاج و همچنین رسیدگی به وضعیت جان باختگان انجام نداده‌اند.وزیر امور خارجه با بیان اینکه متاسفانه در این فاجعه تعداد زیادی از مسلمانان از کشورهای مختلف اسلامی جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: وزارت امور خارجه از ابتدا اقدامات لازم را در این زمینه آغاز کرد و با جدیت بحث بازگرداندن حجاج به صورت سالم به کشور را پیگیری کرد.رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان این که وزارت امور خارجه همچنین در راستای باز گرداندن پیکر جان باختگان این فاجعه با جدیت اقدامات لازم را انجام داد، اضافه کرد: بعد از این موضوع نیز تمام تلاش ما این بوده که ضمن بررسی واقعیت‌های این فاجعه، از تکرار آن جلوگیری شود و با دیگر کشورهای اسلامی نیز در حال مشورت هستیم.ظریف همچنین در مورد وضعیت غضنفر اصل رکن آبادی، سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: ایشان همچنان مفقود هستند و امیدواریم به سلامت به خانواده شان بازگردند. پیگیری‌های مسئولان مربوطه هنوز از سرنوشت 36 زایر ایرانی اطلاعی در دست نیست.
منبع: ابتکار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین