|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۶۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
این مقام قطری بدون اشاره به محل و زمان انجام این آموزش‌ها گفت: این تمرین‌های نظامی با هدف تبادل تجربیات با نیروهای ترکیه‌ای انجام شد.
نیروی مسلح قطر از برگزاری دوره آموزش نظامی نیروهای خود با همکاری ترکیه خبر داد.

 به نقل از خبرگزاری رسمی قطر، فهد محمد الدهیمی، هماهنگ کننده آموزش نیروهای مسلح قطر اعلام کرد: عملیات آموزشی نصر 2015 قطر با هدف آموزش، ارزیابی موقعیت، برنامه‌ریزی، فرماندهی عملیات، کنترل و هماهنگی نیروها آغاز شده است.

الدهیمی اظهار داشت، در این دوره آموزشی نیروهای زمینی قطر،‌ نیروهای ویژه، گارد ملی و نیروهای مسلح ترکیه شرکت کردند.

وی ادامه داد: نصر 2015 با هدف آموزش فرماندهی ارتباطات، تبادل اطلاعات، جا به جایی نیروها، امداد رسانی، تبادل گزارش‌های اطلاعاتی و هماهنگی با یگان‌های زمینی انجام شد.

این مقام قطری بدون اشاره به محل و زمان انجام این آموزش‌ها گفت: این تمرین‌های نظامی با هدف تبادل تجربیات با نیروهای ترکیه‌ای انجام شد.

رویکردهای ترکیه و قطر در مورد مسایل منطقه‌ای از هماهنگی و انسجام خوبی برخوردار است و موضع‌گیری‌های دو کشور در خصوص بحران‌ها و مشکلات فعلی منطقه از جمله بحران سوریه، لیبی و عراق با یکدیگر همسو است.

در همین راستا شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در 19 دسامبر گذشته، یادداشت تفاهمی در خصوص تشکیل کمیته مشترک اطلاعاتی و حمایت از همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، آموزشی، فرهنگی، علمی، در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، تکنولوژی، انرژی، کشاورزی و ارتباطات امضا کردند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین