کد خبر: ۶۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
موسسه نفتی آمریکا گزارش خود درباره ذخایر نفتی این کشور را اواخر امروز و اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش خود از ذخایر نفتی را فردا منتشر می‌کند.
بهای نفت در معاملات امروز بازار‌های جهانی بالا رفت.

به نقل از رویترز، بهای نفت در معاملات امروز (سه‌شنبه) بازار‌های جهانی پس از خرید مجدد محموله‌های نفتی فروخته شده از سوی فعالان بازار در پی کاهش دستکم سه درصدی قیمت‌ها در روز گذشته بالا کشید اما افزایش قیمت‌ها به دلیل نگرانی درباره عرضه مازاد و سلامتی اقتصاد جهانی محدود بود.

بهای نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر با 25 سنت افزایش به 48 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسید در حالی که در معاملات روز گذشته یک دلار و 85 سنت (3.7 درصد) کاهش قیمت داشت.

همچنین نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر نیز با 21 سنت افزایش به 46 دلار و 10 سنت در هر بشکه رسید در حالی که روز گذشته یک کاهش سه درصدی(یک دلار و 37 سنت) را تجربه کرده بود. قرار‌داد‌های نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر امروز سه‌شنبه منقضی می‌شوند.

بن لی‌برون تحلیلگر بازار نفت در سیدنی استرالیا گفت: بازگشت خریداران برای خرید نفت‌های فروخته شده در روز گذشته باعث شد قیمت‌ها قدری افزایش یابد.

لی‌برون افزود: اما نگرانی درباره افزایش تولید نفت ایران پس از لغو تحریم‌ها و رشد اقتصادی ضعیف چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

یک مقام بلندپایه وزارت نفت ایران گفت: ایران قصد دارد تولید نفت خام خود را ظرف یک هفته پس از لغو تحریم‌ها روزانه 500 هزار بشکه افزایش دهد و نفت خود را به مشتریان سنتی در آسیا و اروپا بفروشد.

آمارهای رسمی و اطلاعات رویترز حاکی از این است که رشد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه سوم امسال به 6.9 درصد تنزل یافته در حالی که در سه ماهه دوم 7 درصد بود.

این درحالی است که براساس آورد اولیه رویترز که قبل از انتشار آمار هفتگی ذخایر نفتی آمریکا صورت گرفت، این در شرایطی است که ذخایر نفت خام آمریکا احتمالا برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافته و هفته گذشته با 3.7 میلیون بشکه افزایش به 472 میلیون و 300 هزار بشکه برسد.

ویانی لای تحلیلگر بازار نفت در بانک ملی استرالیا در ملبورن می‌گوید: سرمایه‌گذاران در حال حاضر قیمت‌ها را براساس افزایش احتمالی ذخایر نفتی در هفته گذشته تعیین کرده اند.

وی افزود: نظر بازار یک افزایش 3.5 میلیون بشکه‌ای است که با توجه به تولید فصلی چندان تعجب آور به نظر نمی‌رسد.

موسسه نفتی آمریکا گزارش خود درباره ذخایر نفتی این کشور را اواخر امروز و اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش خود از ذخایر نفتی را فردا منتشر می‌کند.

سرمایه‌گذاران همچنین تمرکز خود را روی نتیجه نشست کارشناسان فنی سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت(اوپک) و کشورهای خارج از این سازمان در روز چهارشنبه و همچنین نشست بانک مرکزی اروپا و اطلاعات تولید در چین که اواخر این هفته منتشر می‌شود، معطوف کرده‌اند.

ویانی لای افزود: مذاکرات در نشست کارشناسان نفتی به جای کاهش تولید احتمالا روی کمک مالی احتمالی به آندسته از اعضای اوپک که از کاهش قیمت نفت لطمه خورده‌اند متمرکز خواهد بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین