|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
تقابل دو استقلال بالای جدولی در آزادی برای صدرنشینی، برگزاری یک دربی جالب در شرق تهران، فرصت مناسب برای بالانشینی ذوب‌آهن و رویای فولاد برای فرار از قعر در قم از اتفاقات روز پایانی هفته هشتم لیگ است.
هفته نهم از پانزدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور فردا چهارشنبه با برگزاری ۵ بازی به پایان می‌رسد که با توجه به رویارویی‌هایی که رخ می‌دهد، احتمال تغییرات در صدر و قعر جدول وجود دارد. همچنین در هفته برگزاری دربی در تهران، دو تیم برای شکستن طلسم بدون برد بودن، به میدان می‌روند.

صبای قم - فولاد خوزستان
بعد از اتفاقات دیدار با پرسپولیس و از دست دادن دو امتیاز ارزشمند در تهران، صبا و سرمربی‌اش یعنی علی دایی وارد فاز جدیدی از حواشی شده‌اند. این تیم برای پشت سرگذاشتن این فضای ملتهب، نیاز به بردن فولاد قعرنشین در خانه‌اش دارد. این برد، جایگاه صبا در نیمه بالای جدول را تحکیم می‌کند اما هرنتیجه دیگری، تیم دایی را به نیمه پایینی جدول می‌فرستد.

میهمان این بازی فولادی است که در چهار بازی گذشته شکست خورده، در بحران سخت عدم نتیجه‌گیری قرار گرفته و با ایستادن در پایینترین رتبه جدول، شگفتی عجیبی را در لیگ امسال رقم زده است. آنها که هفته پیش در خانه پیروزی برابر تراکتورسازی را در ثانیه‌های پایانی با شکست عوض کردند، در این بازی به فکر شکستن طلسم پیروز نشدن خود در لیگ هستند.

شاید این بازی جزو آخرین فرصت‌ها به دراگان اسکوچیچ باشد و بردن در این مسابقه از یک سو آرامش نسبی را به این تیم برگردانده و از سوی دیگر ممکن است آنها را از قعر نجات دهد اما تساوی یا شکست این تیم را همچنان در رتبه آخر جدول نگه می‌دارد.

نفت تهران - راه‌آهن تهران
دربی کوچک و البته حساس در شرق تهران، مسابقه‌ای که می‌تواند دیداری برای شکستن طلسم نفتی‌ها بوده و یا آتش مجدد به جان این تیم بیندازد. نفتی‌ها که یکی از مدعیان قهرمانی و آسیایی شدن طی سه سال گذشته لیگ ایران بوده‌اند، امسال شروع خوبی در رقابتها نداشته و با یک بازی کمتر، بدون پیروزی در رتبه چهاردهم قرار دارند.

پیروزی در این بازی راه نجاتی برای نفت از بحران است اما بردن راه‌آهنی که این روزها با حضور مهدی تارتار شرایط به مراتب بهتری پیدا کرده و هفته پیش در خانه با ۵ گل استقلال اهواز را بدرقه کرده، کار سختی است. قطعا با توجه به وضعیت دو تیم، کسانی که برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه تختی می‌روند، شاهد بازی خوبی خواهند بود؛ یک دربی کوچک با جذابیت‌های بزرگ.

ذوب‌آهن اصفهان - گسترش‌فولاد تبریز
در هفته‌ای که سپاهان کار سختی در انزلی دارد و دو استقلال بالانشین در ورزشگاه آزادی برابر هم صف آرایی می‌کنند، ذوب‌آهن در خانه درحالی میزبان گسترش فولاد است که پیروزی در این بازی این تیم اصفهانی را به صدرجدول نزدیک‌تر خواهد کرد.

ذوب‌آهن پس از پیروزی مهم در هفته گذشته برابر سایپا، امروز اختلافش با استقلال صدرنشین سه امتیاز است و بهره بردن از امتیاز بازی خانگی، می‌تواند آنها را در پایان هفته نهم به جایگاه بهتر از سومی برساند. البته گسترش فولاد حریف دست و پا بسته‌ای نیست، تیمی که در این فصل وضعیت خوبی دارد و در خانه و خارج از خانه شرایط سختی را برای حریفانش به وجود می‌آورد. این تیم با برتری مقابل ذوب‌آهن می‌تواند به جایگاه بهتر از هفتمی برسد اما از دست دادن امتیاز در اصفهان، شاید آنها را به نیمه پایین جدول تبعید کند.

استقلال تهران - استقلال خوزستان
دو آبی‌پوش لیگ درحالی برگزار کننده یکی از جذابترین بازی‌های هفته نهم هستند که یکی از این استقلال‌ها باید قربانی جاه طلبی و یا صدرنشینی تیم دیگر بشود. در این بازی که تساوی آن به ضرر هر دو تیم است، استقلال امیدوار است با استفاده از امتیاز میزبانی صدرجدول را حفظ کند اما استقلال خوزستان هم در صورت برتری در این بازی، شاید در پایان هفته جاری به صدر برسد.

استقلال تهران که هفته پیش با گل به خودی بازیکنان پدیده از شکست خارج از خانه گریخت، این روزها اسیر حواشی مدیریتی و فنی است. تغییر مدیرعامل از یک سو و حواشی ایجاد شده از سوی بازیکنان خارجی و نفرات کلیدی تیمش از سوی دیگر، کار پرویز مظلومی را برای کسب نتیجه دلخواه سخت‌تر کرده است.

مظلومی می‌داند از این هفته به بعد بازی‌های سخت تیمش آغاز می‌شود، یعنی این هفته با استقلال خوزستان، سپس رویارویی با سپاهان در اصفهان، بعد از آن برگزاری دربی در تهران و در نهایت سفر به اهواز برای مقابله با فولاد؛ به همین دلیل نباید در این بازی خانگی امتیازی از دست بدهد تا تیمش برای موفقیت در این بازی‌های مهم آمادگی روحی - روانی و فنی داشته باشد.

اما میهمان خوزستانی آبی‌پوش با هدایت عبدالله ویسی در این فصل عملکرد خوبی داشته و با تکیه بر نیروی جوانی، مقابل بزرگان از جمله پرسپولیس و فولاد پیروز شده است. آنها حالا به فکر ادامه شگفتی‌های خود در تهران هستند و درحالی برابر استقلال صف آرایی می‌کنند که از نتیجه سپاهان مطلع هستند. پیروزی در این بازی آنها را به جایگاه بهتر از سومی می‌رساند اما تساوی یا شکست ممکن زمینه سقوط‌شان در جدول را رقم بزند.

استقلال اهواز - پدیده مشهد
شکست سنگین در هفته هشتم برابر پدیده باعث برکناری سیاوش بختیاری‌زاده و انتخاب علی حنطه به عنوان سرمربی تیم استقلال اهواز شد. این تنها استقلال لیگ پانزدهم است که قعرنشین بوده و دومین تیم خوزستان لیگ که در بحران نتیجه‌گیری قرار دارد. حنطه با توجه به شناخت خوبی که از فوتبال مشهد دارد، شاید در این بازی بتواند گره گشای آبی‌پوشان اهوازی شود.

استقلال اهواز که یک بازی عقب افتاده هم با نفت تهران دارد، برای فرار از قعر نیازمند پیروزی در این بازی خانگی است اما بردن پدیده که هفته پیش تا مرز پیروزی برابر استقلال تهران پیش رفته بود، کار آسانی نیست. در این مسابقه پدیده برای رسیدن به نیمه بالای جدول و استقلال اهواز به خاطر جدا شدن از قعر تنها به سه امتیاز فکر می‌کند، نتیجه‌ای که می‌تواند به بحران این تیم پایان دهد.

برنامه دیدارهای هفته نهم مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور، به شرح زیر است:
سه‌شنبه - ۹۴/۰۷/۲۸
* سیاه‌جامگان مشهد - پرسپولیس، ساعت ۱۵، ورزشگاه ثامن مشهد
* ملوان بندرانزلی - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه تختی انزلی
* تراکتورسازی تبریز - سایپا تهران، ساعت ۱۶، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

چهارشنبه - ۹۴/۰۷/۲۹
* صبای قم - فولاد خوزستان، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* نفت تهران - راه‌آهن تهران، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه تختی تهران
* ذوب‌آهن اصفهان - گسترش‌فولاد تبریز، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* استقلال تهران - استقلال خوزستان، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه آزادی تهران
* استقلال اهواز - پدیده مشهد، ساعت ۱۷، ورزشگاه تختی اهواز

جدول آقای گل:
۶ گل: مهدی طارمی (پرسپولیس) و مهرداد محمدی (راه‌آهن)
۵ گل: امید ابراهیمی (استقلال)
۴ گل: حسن بیت‌سعید (استقلال خوزستان)
۳ گل: سجاد شهباززاده (استقلال)، غلامرضا رضایی (سایپا)، آرش افشین (ملوان)، داریوش شجاعیان (گسترش فولاد) و احسان حاج‌صفی(سپاهان)

جدول رده‌بندی لیگ برتر
      نام تیم     بازی     برد     تساوی     باخت     زده     خورده     تفاضل گل     امتیاز
۱     استقلال تهران     ۸     ۵     ۲     ۱     ۱۴     ۹     ۵     ۱۷
۲     سپاهان اصفهان     ۸     ۴     ۳     ۱     ۱۰     ۵     ۵     ۱۵
۳     استقلال خوزستان     ۸     ۴     ۳     ۱     ۷     ۳     ۴     ۱۵
۴     ذوب‌آهن اصفهان     ۸     ۴     ۲     ۲     ۸     ۳     ۵     ۱۴
۵     سایپا تهران     ۸     ۴     ۱     ۳     ۷     ۶     ۲     ۱۳
۶     ملوان بندرانزلی     ۸     ۳     ۳     ۲     ۷     ۶     ۱     ۱۲
۷     گسترش فولادتبریز     ۸     ۳     ۳     ۲     ۷     ۷     -     ۱۲
۸     صبای قم     ۸     ۲     ۵     ۱     ۷     ۶     ۱     ۱۱
۹     تراکتورسازی تبریز     ۸     ۲     ۴     ۲     ۶     ۵     ۱     ۱۰
۱۰     پدیده مشهد     ۸     ۲     ۴     ۲     ۷     ۷     -     ۱۰
۱۱     راه‌آهن تهران     ۸     ۲     ۳     ۳     ۱۳     ۱۱     ۲     ۹
۱۲     پرسپولیس تهران     ۸     ۲     ۲     ۴     ۱۱     ۱۳     ۲-     ۸
۱۳     سیاه‌جامگان مشهد     ۸     ۲     ۱     ۵     ۴     ۷     ۳-     ۷
۱۴     نفت تهران     ۷     -     ۵     ۲     ۶     ۸     ۴-     ۶
۱۵     استقلال اهواز     ۷     ۱     ۲     ۴     ۲     ۱۱     ۹-     ۵
۱۶     فولاد خوزستان     ۸     -     ۳     ۵     ۵     ۱۴     ۹-    
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین