کد خبر: ۶۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
ایل فاتو کوئتیدیانو در ادامه گزارش خود افزود: تصمیم روحانی برای سفر به ایتالیا (به عنوان نخستین کشور اروپایی) اتفاقی نبود.
روزنامه 'ایل فاتو کوئوتیدیانو' با اشاره به سفر ماه آینده حسن روحانی به ایتالیا نوشت: ایتالیا به ایران نیاز دارد.

این روزنامه ایتالیایی در آغاز گزارش خود نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در سفر آینده خود به اروپا، روزهای 14 و 15 ماه نوامبر به ایتالیا سفر خواهد کرد.

ایل فاتو کوئتیدیانو در ادامه گزارش خود افزود: تصمیم روحانی برای سفر به ایتالیا (به عنوان نخستین کشور اروپایی) اتفاقی نبود.

وی همانند محمد خاتمی رئیس جمهوری اسبق، بر اهمیت فوق العاده روابط میان دو کشور تاکید دارد. روابطی که در طی سال ها و از طریق یک سیاست نزدیک تجاری بویژه علاقمندی عمیق به توسعه فعالیت های فرهنگی که همواره معرف گل سرسبد روابط میان ایتالیا و ایران بود، ایجاد شد.

ایتالیا دارای یک سنت طولانی مبادلات با ایران است و برای مدت ها یکی از شرکای تجاری اصلی تهران محسوب می شد. واردات ایتالیا از ایران بیشتر شامل نفت و گاز است. نقش مهم ایتالیا در تجارت با ایران مربوط به جریان کالاهای صنعتی است که ایران وارد می کند.

اپراتورهای ایتالیا میان اولین کسانی بودند که از گشایش بازارهای ایران به تجارت خارجی، سود برده و تا حد زیادی از ازادی مبادلات بهره مند شدند. با گذشت زمان شرکت های ایتالیایی در زمینه های مختلف صنعتی مانند صنایع فولادسازی ، پتروشیمی ، نفت گاز طبیعی و انرژی، نفوذ کردند. صادرات ایتالیا به ایران نیز مورد حمایت شرکت بیمه اعتباری 'ساچه ' بوده و هست.

نقش فزاینده ساچه در افزایش صادرات ایتالیا به ایران اهمیت زیادی داشت. امروز در پی توافق هسته ای، ایران می تواند فرصت های جالبی را برای شرکت های ایتالیا بگشاید و صادرات ایتالیا نیز می تواند تا سه میلیارد یورو در عرض 4 سال افزایش پیدا کنند.

هم اکنون شرکت 'Italy World Services' به عنوان مخاطب شرکت ها و جوامع ایتالیایی و خارجی که قصد توسعه طرح های بین المللی سازی، شراکت، سرمایه گذاری مالی و تولیدی، تجارت خارجی،ارتباطات و روابط آموزشی را دارند عمل می کند.

یک پتاسیل عظیم که می توان از آن بهره برد زیرا ایران دارای مقادیر زیاد منابع معدنی از جمله مس، سرب، روی، آهن، بوکسیت، زغال سنگ، استرانسیوم، طلا، کروم، اورانیوم، فیروزه، گوگرد و نمک است. سرمایه گذاران خارجی نیز بیشتر برروی صنعت استخراج مس متمرکز شده اند.

البته روابط میان ایتالیا و ایران در حوزه کشاورزی نیز هست. این بخش یکی از بخش های توسعه یافته ایران بخاطر تنوع آب و هوایی و خاکی آن به شمار می رود که به این کشور اجازه تولید تنباکو، چایی، غلات و حبوبات مصرفی را می دهد .

صنعت کشاورزی بویژه پس از اکسپو میلان، همواره مورد توجه بیشتر سرمایه گذاران ایتالیایی بویژه در خصوص کار با برنج، جو، ذرت و سایر غلات است. علاقه مندی که با ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک با صنایع تولیدی ایران تحقق می یابد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین