|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۶۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
علی بیگدلی در پاسخ به این سوال که مخالفان انتقاداتی را متوجه دولت کرده اند که بیش از اندازه به غرب اعتماد کرده است، گفت: به نظرم ما در این معامله به پیروزی رسیدیم و بسیاری از مقامات و رسانه های آمریکا اوباما را مزمت می کنند که چرا در بربار ایران کوتاه امده است بنابراین ما برنده این ماجرا بودیم .
کارشناس روابط بین الملل در رابطه با گام آخر لغو تحریم ها گفت : آخرین گزارشی که قرار است اقای آمانو ارائه دهد، بسیار حائز اهمیت می باشد. 

علی بیگدلی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، بیان کرد: کمتر از دو ماه دیگر آژانس بین المللی انرژی اتمی فرصت دارد گزارش نهایی ارائه دهد که  که ایران به تعهدات مندرج در توافقنامه عمل کرده است. تعهداتی از جمله محدود کردن سانتریفیوژها و همینطور محدود کردن سوخت هایی که با درصد های بالا (20 درصد)غنی سازی شده است.

 وی ادامه داد : احتمالا ایران این سوخت را از کشور خارج کند که احتمالا به روسیه خواهد داد و یا باید رقیق تر کند و همینطور برداشتن قلب راکتور از سایت اراک.

بیگدلی با تاکید بر این موضوع که این چهار اقدام مهم است که ایران انجام دهد افزود:  آقای آمانو گفته است بعد از انجام تعهدات ایران آژانس گزارش نهایی خود را ابتدا در شورای حکام مطرح خواهد کرد و بعد به 1+5  خواهد داد.

وی افزود: اگر آن گزارشی که کمتر از دوماه طول خواهد کشید ارائه شود و 1+ 5 با آن موافقت و این گزارش را تائید کنند از آن  زمان تحریم ها  لغو خواهد شد. 

علی بیگدلی در پاسخ به این سوال که  مخالفان انتقاداتی را متوجه دولت کرده اند که بیش از اندازه به غرب اعتماد کرده است، گفت:  به نظرم ما در این معامله به پیروزی رسیدیم و بسیاری از مقامات و رسانه های آمریکا اوباما  را مزمت می کنند  که چرا در برابر ایران کوتاه امده است، بنابراین ما برنده این ماجرا بودیم .

وی افزود: در سالهای گذشته سیاست خارجی ما به حالت انجماد در آمده بود؛ بنابراین این تنها راه و بهترین راهی بود که می توانستیم به نتیجه برسیم  و به نظر من نتیجه بسیاری خوبی هم گرفتیم که می توانیم بهره مطلوبی را در جهت منافع مردم برداشت کنیم.

علی بیگدلی در رابطه با تاثیر برجام بر سیاست داخلی و خارجی کشور بیان داشت : یکی از برجسته  ترین نتیجه ای که تفاهمنامه برای ما داشته این بوده است که سیاست خارجی ما از انقباض و انجماد خارج کرده است و امیدواریم با ایجاد یک انبساط در سیاست خارجی بتوانیم به جایگاه اصلی خود بازگردیم و در داخل هم  می‌توانیم فضای بازتری ایجاد کنیم که به نظر می رسد در این راه نیز گام هایی برداشته شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین