|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۶۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳
ظریف گفته بود: معتقدم خانم‌هایی که توانستند با همه‌ی مشکلات مراحل پیشرفت را طی کنند و در حوزه‌ی اجرایی وارد شوند حتما لیاقت مدیریت و واگذاری مسئولیت را دارند.
اخبار جسته و گریخته‌ای که از چند ماه قبل در راهروهای وزارت خارجه شنیده می شد اکنون به واقعیت نزدیک شده و در صورت تایید دکتر ظریف، ماموریت مرضیه افخم در این وزارت خانه تغیییر خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، مقصد افخم احتمالا سفارت یکی از کشورهای شرق آسیاست. در این میان آنچه مورد توجه قرار گرفته، جانشین افخم در سمت سخنگویی وزارت خارجه است.

هنوز خبر موثقی از گزینه های جانشینی افخم – در صورت تغییر سمت او - از وزارت خارجه شنیده نشده است اما برخی فعالان سیاسی و مدنی، و فعالان حقوق بانوان، انتظار دارند دست کم از شمار بانوان تاثیرگذار دولت تدبیر و امید کاسته نشود.

بر این اساس، تحرکاتی اجتماعی آغاز شده که بر اساس آن، از دکتر ظریف درخواست می شود در صورت تغییر سمت مرضیه افخم، جانشین او را هم از میان بانوان انتخاب کند.

گفتنی است  وزیر خارجه کشورمان دهم شهریور 92 در مراسم معرفه مرضیه افخم گفته بود: هدف بنده برای دعوت از خانم مرضیه افخم جهت پذیرش مسئولیت سخنگویی و ریاست مرکز دیپلماسی عمومی این وزارتخانه که مسئولیتی دشوار و سنگین در شرایط حساس خارجی است تبلیغاتی نبوده است. فکر کردم از یک نمونه برجسته و پرسابقه در حوزه‌ی دیپلماسی رسانه‌ای که از خوش حادثه متعلق به طبقه نسوان هستند برای این وظیفه‌ی مهم دعوت به همکاری کنم.

ظریف گفته بود: معتقدم خانم‌هایی که توانستند با همه‌ی مشکلات مراحل پیشرفت را طی کنند و در حوزه‌ی اجرایی وارد شوند حتما لیاقت مدیریت و واگذاری مسئولیت را دارند و در این رابطه خانم افخم از قدیمی‌ترین کارشناسان حوزه‌ی رسانه‌ای در وزارت خارجه هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین