کد خبر: ۶۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
آلبرت انیشتین بسیار خوب گفته که من هیچ استعداد خاصی ندارم، من فقط به طور سیری ناپذیری کنجکاو هستم.
هوش به شکل های مختلفی می تواند بروز کند. به آلبرت انیشتین، ویلیام شکسپیر و ماری کوری فکر کنید. هر کدام یک داستان زندگی متفاوت دارد و کار منحصربفردی در دنیا کرده اند.

شبکه خبری پچ‌پچ نوشت: همه افراد باهوش به گونه ای خاص از هوششان برای کمک به بشریت استفاده کرده اند اما ویژگی های خاصی وجود دارند که تقریباً همه افراد فراباهوش در آنها مشترکند. برای اینکه بفهمید این خصوصیات چه هستند در اینجا برایتان از ویژگی های مشترک افراد باهوش خواهیم گفت. با شبکه خبری پچ پچ همراه باشید.

آنها بسیار انعطاف پذیر هستند


 محققان می گویند افراد باهوش انعطاف پذیر هستند و می توانند در محیط های مختلف پیشرفت کنند، همانطور که Donna F Hammett می نویسد : افراد باهوش صرفنظر از اینکه چه پیچیدگی ها و محدودیت هایی درمقابلشان قرار دارد,  با ارائه ی چیزی که می توانند انجام دهند, خودشان را با محیط وفق می دهند. یک پژوهش روانشناسی دیگر هم همین موضوع را بدین صورت تایید می کند: هوش به توانایی تغییر رفتارهای خود بستگی دارد، افراد باهوش به خوبی با محیط اطراف کنار آمده و تطبیق پذیرند.



آنها درک می کنند که چه مقدار نمی دانند

باهوش ترین مردم می توانند وقتی با یک مفهوم خاص آشنا نیستند آن را بپذیرند و با آن کنار بیایند. همانطور که Jim Winer نوشته است: افراد باهوش از این نمی ترسند که بگویند:«من نمی دانم» اگر چیزی را ندانند، سعی می کنند آن را یاد بگیرند.



آنها کنجکاوی سیری ناپذیری دارند

آلبرت انیشتین بسیار خوب گفته که من هیچ استعداد خاصی ندارم، من فقط به طور سیری ناپذیری کنجکاو هستم. این کنجکاوی پرشور درباره ی دنیای اطرافتان ممکن است یکی از کلیدهای دسترسی به هوش و نبوغ باشد. به عقیده ی یک مختصص علوم رفتاری، افراد باهوش حتی در چیزهایی که سایر افراد عادی می دانند هم کنجکاوی می کنند تا بلکه چیز خاصی درمورد آن بفهمند. خبر خوب این است که می توانید فعالانه کنجکاوی را در زندگی روزانه ترویج دهید. هر وقت که به یک سخنرانی گوش می دهید، حداقل سه سؤال یادداشت کنید حتی اگر وقت نشوند تا آنها را بپرسید.




آنها سؤال های خوب می پرسند

روانشناسان می گوید: تفاوت اصلی بین افراد واقعاً باهوش و دیگران, توانایی پرسیدن سؤال های درست است. افراد باهوش می دانند که پرسیدن سؤال های کنجکاوانه به اندازه ارائه ی جواب مهم است. این بدان دلیل است که سؤال ها می توانند ذهن شما را به چالش بکشند و به شما کمک کنند که راه حل های جدید برای مشکلات قدیمی پیدا کنید.



آنها به تجربه ی افراد دیگر حساس هستند

ریچارد هی می گوید: افراد باهوش می توانند تقریباً چیزی که دیگران احساس یا فکر می کنند را هم احساس کنند. بعضی روانشناسان استدلال می کنند که همدلی، وفق یافتن با نیازها و احساسات دیگران و رفتار به گونه ای که به این نیازها حساس هستید، یک مؤلفه ی مرکزی برای هوش احساسی است. افرادی که باهوش هستند, به صحبت کردن با افراد جدید و یادگیری بیشتر درباره ی آن ها علاقه دارند.



آنها روشنفکر هستند

افراد باهوش خودشان را از ایده ها یا فرصت های جدید جدا نمی کنند. به گفته محققان افراد باهوش تمایل دارند که دیدگاه های دیگر را با قدردانی و روشنفکری قبول و بررسی کنند. و اینکه آن ها پذیرای راه حل های جایگزین هستند.




آنها در قبول نظریات دیگران وسواس دارند

اگرچه در ظاهر ممکن است شک گرایی دشمن روشنفکری باشد ولی این دو خصیصه همگام باهم پیش می روند. نکته ی کلیدی تمایل داشتن به بررسی ایده های جدید است، به شرطی که توسط مستنداتی علمی ثابت شوند. روانشناسان می گوید یک ذهن باهوش مخالفت شدیدی با قبول چیزهایی دارد که دارای ارزش ظاهری هستند و بنابراین تا زمانی که آن چیز با شواهد فراوان ارائه نشود به آن اعتماد نمی کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین