|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
نتایج کسب شده در هفته هشتم لیگ برتر نشان داد، لیگ ایران در لبه پرتگاه سقوط قرار دارد.
نتایج کسب شده در هفته هشتم لیگ برتر نشان دهنده افت شدید کیفیت بازی‌های لیگ است.
 
در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس از هشت دیدار انجام شده،5 دیدار به تساوی و 3 بازی به برد و باخت منجر شد.
 
همچنین در این هفته 17 گل زده شد که 5 گل آن در بازی راه آهن،استقلال خوزستان رقم خورد،ما در مقایسه‌ای تعداد گل ها و تعداد برد و باخت‌های این 8 هفته را بررسی کردیم و به نتایج جالبی رسیدیم.
 
هفته اول لیگ برتر کم گل ترین هفته لیگ تاکنون بوده است که در آن تنها 9 گل بین تیم‌ها رد و بدل شد و هفته‌های سوم و چهارم پرگل ترین هفته‌ها با 20 گل بوده‌اند.
 
علاوه براین‌ها بهترین نتایج در هفته سوم لیگ رقم خورده است، یعنی هفته‌ای که در آن  هیچ نتیجه تساوی وجود نداشت و هر 8 دیدار با برد و باخت همراه بود اما در هفته‌های اول و هشتم این قضیه به شدت متفاوت بود و از 8 دیدار برگزار شده 5 بازی به تساوی، تنها 3 بازی به برد و باخت منجر شدند.
 
در این مورد مسائل زیادی مطرح می شود اعم از تعطیلی زیاد لیگ، احتیاط زیاد تیم ها، نبود پول و...
 
به همین دلیل در گفتگو با فرشاد احمدزاده سرمربی سال‌های نه چندان دور ملوان بندرانزلی علت را جویا شدیم.
 
وی در همین خصوص گفت: اصلی ترین دلیل این اتفاق تعطیلات مکرر در لیگ است تیمی که بعد از 4 بازی 20 روز استراحت دارد نه می تواند نتایج خوبی کسب کند و نه می تواند کیفیت لازم را داشته باشد این تعطیلات روی آمارها تاثیر منفی دارد و حتی روی تعداد دفعات حمله تیم‌ها هم تاثیر گذار است، همین مسائل باعث می شود احتیاط تیم‌ها زیاد شود و کیفیت بازی‌ها کم شود.

لیگ ما از طرف مسئولین باشگاه‌ها اداره می شود و کیفیت بازی‌ها، بدهی‌های مالی و این تعطیلات همگی برروی بازی‌ها و آمارها تاثیر گذار است. به هر حال باید باشگاه‌ها در نظر گرفته شوند چون تیم ملی از باشگاه‌ها شکل می گیرد.
 
وی در ادامه افزود: باید تیم ملی در اولویت باشد که خوشبختانه الان هست ولی در هیچ جای دنیا تعطیلی لیگ به اندازه ایران نیست و این  موضوع امسال اصلی ترین مشکل ماست.
 
احمدزاده در پاسخ به سوالی مبنی براین که، کی روش قبلا گفته بود که تیم ملی ایران در سطح تیم‌های مطرح جهان نیست که به همان اندازه تعطیلات داشته باشد و باید زمان بیشتری داشته باشد تا به کیفیت لازم برسد گفت: تیم ملی ما احتیاج به زمان دارد و نمی‌شود حرف‌های کی روش را رد کرد، یک مربی در اروپا می تواند در زمان کم به خواسته‌های تاکتیکی‌اش برسد به نظر من کی روش اشتباه نمی‌کند ولی نباید از وضعیت لیگ شکایت کنیم و نباید واقعا بخواهیم که کیفیت لیگ بالا برود و آن را گردن مربی بیاندازیم.
 
اگر اولویت در فوتبال با تیم ملی است خواه ناخواه کیفیت لیگ پایین می آید و اگر اولویتمان لیگ باشد قطعا تیم ملی افت زیادی خواهد داشت، حالا تیم ملی با حضور کی روش یک استخوان بندی خوب دارد و نمایش خوب جلوی ژاپن هم نشان دهنده همین موضوع بود.
 
به هر حال مربیان لیگ ضرر و زیان می بینند اما به هر حال باید تعاملی میان مربیان لیگ و تیم ملی برای رسیدن به اهداف دلخواه وجود داشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین