|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۶۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
نماینده فائو در ایران گفت: بحران کمبود آب در ایران باعث شده تا فائو این کشور را به عنوان کشور کانونی در زمینه اجرای ابتکار منطقه‌ای کمبود آب در سال 2016 انتخاب کند.
 سرژ ناکوزی نماینده سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران در مراسم روز جهانی غذا با اعلام این خبر اظهار کرد: مراسم روز جهانی غذا با گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس فائو توسط کشورهای عضو این سازمان مصادف شده است.  فائو در این هفتاد سال به عنوان یک آژانس تخصصی بین‌المللی دستاوردهای بسیاری در عرصه‌های مختلف رقم زده است.

وی افزود: در حال حاضر هفتاددو کشور از 129 کشور دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران توانسته اند در زمینه تحقق نخستین هدف از مجموع اهداف توسعه هزاره ملل متحد که همان به نصف رسیدن تعداد افراد دارای سوءتغذیه تا سال 2015 است به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند.

نماینده فائو در ایران افزود: نسبت تعداد افرادی که با فقر شدید در کشورهای در حال توسعه روزگار می‌گذراند از 43 درصد از سال 1990 میلادی به 17 درصد در سال جاری رسیده است.

ناکوزی در فائو تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در کشاورزی از سوی مجامع جهانی به عنوان اثرگذارترین راه برای ارتقای معیش و خروج از فقر در مناطق روستایی به رسمیت شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال موضوع روز جهانی غذا (کشاورزی و حمایت اجتماعی، شکستن چرخه فقر روستایی) نام گرفته است، گفت: براساس سند چشم‌انداز غذا و کشاورزی جهان در سال 2015 که توسط فائو در اوایل این سال منتشر شد در کشتی‌های فقیر حمایت‌های اجتماعی که عمدتا دربرگیرنده اقداماتی نظیر انتقال مستقیم وجوه مالی، تغذیه مدارس و فعالیت‌های عام‌المنفعه است به عنوان یکی از روش‌های اقتصادی برای خروج از ابتلا به فقر مطلق در کنار بهبود سلامت کودکان و آموزش و پرورش مطرح شده است.

نماینده فائو در ایران تاکید کرد: در حال حاضر 2.1 میلیون نفر از جمعیت ساکن کشورهای در حال توسعه از روش‌های مختلف حمایت‌های اجتماعی بهره می‌برم، به گونه‌ای که این اقدامات باعث شده تا 150 میلیون نفر از فقر شدید رهایی یابند.

ناکوزی گفت: توسعه اقتصادی سریع در ایران دهه‌های اخیر نگرانی‌هایی در خصوص منابع آب، انرژی و غذا را به همراه داشته است.

وی افزود: تعدادی از رخدادهای شدید اقلیمی در فاصله دو دهه گذشته بویژه خشکسالی که تحت تاثیر احتمالی تغییرات آب و هوایی قرار دارد، فشار قابل ملاحظه‌ای را بر منابع آب کشور ایران وارد ساخته است. به همین منظور فائو در حال راه‌اندازی برنامه یکپارچه استراتژیکی است که امکان مدیریت پایدار منابع آب از طریق پیوند آب، غذا، انرژی و اقلیم در ایران را فراهم می‌کند.

این مقام مسئول در سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد در پایان گفت: بحران کمبود آب در ایران باعث شده تا فائو این کشور را به عنوان کشور کانونی در زمینه اجرای ابتکار منطقه‌ای کمبود آب در سال 2016 انتخاب کند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین