|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
قاچاق سوخت موضوعی است که سالهاست کشور با آن دست به گریبان است که تا کنون برای پیدا کردن راه چاره راهکارهای متعددی ارائه شده است از جمله افزایش قیمت انرژی که هم کاهش قاچاق سوخت را به دنبال داشته باشد و هم صرفه جویی در مصرف آن.
قاچاق سوخت موضوعی است که سالهاست کشور با آن دست به گریبان است و تا کنون برای پیدا کردن راه چاره راهکارهای متعددی ارائه  شده است، از جمله افزایش قیمت انرژی که هم کاهش قاچاق سوخت را به دنبال داشته باشد و هم صرفه جویی در مصرف آن.

 در این رابطه عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت به جای افزایش قیمت، باید اصلاح الگوی مصرف را فرهنگسازی کند. این نیازمند این است که کارخانجات خودروسازی تحت فشار قرار بگیرند که طراحی جدید در مصرف سوخت خودرو داشته باشند تا روزانه 35 میلیون تا 40 میلیون لیتر صرفه جویی کنیم. 

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت : در ایران مالیات انرژی 30 درصد است، اما در ترکیه 200 درصد می باشد و همین باعث می شود که بازار برای قاچاق سوخت مهیا شود.

وی افزود: در حال حاضر بخش اعظمی از بنزین و گازوئیل ما قاچاق می شود. وقتی قیمت بنزین آن سوی مرزها لیتری 7 هزار تومان است و بنزین در کشور ما لیتری هزار تومان، قطعا قاچاق به خارج از کشور سود فراوانی دارد. 

نماینده مردم تهران ادامه داد : به همین خاطر است که شاهدیم تانکرهای بزرگی در خلیج فارس گازوئیل می زنند و در جاهای دیگر می فروشند. حتی در بعضی از بنادر ما در جنوب قایق هایی که برای حمل بار هستند،‌ برای هر بار حمل بار سه هزار لیتر گازوئیل می گیرند. وی مدعی شد : اینها در بندر کلم بار می زنند، کلم را در دریا تخلیه می کنند وسوخت را به کشورهای دیگر می فروشند. این یعنی استفاده از رانت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین