|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱
وزیر امور خارجه لبنان در فرودگاه بین المللی بیروت از سوی محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان بدرقه شد.
جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان برای دیداری رسمی از جمهوری اسلامی ایران شامگاه جمعه بیروت را به مقصد تهران ترک کرد.

 وزیر امور خارجه لبنان در فرودگاه بین المللی بیروت از سوی محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان بدرقه شد.

وی قرار است علاوه بر شرکت در نشستی ویژه مرتبط با کنفرانس امنیتی مونیخ با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کند.

جبران باسیل در آستانه این سفر در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، علت سفر خود به تهران را دعوت مشترک همتایان آلمانی و ایرانی برای مشارکت در نشستی در رابطه با کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که قرار است طی یک روز در تهران ( روز شنبه) برگزار شود.

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد که این حضور در تهران را فرصتی مناسب برای دیدارهای دو جانبه با مقامات ایرانی با هدف بررسی راه های گسترش روابط و مناسبات دو کشور به ویژه درعرصه اقتصاد و بازرگانی می دانم.
وی ابراز امیدواری کرد که در این سفر از امکانات موجود در ایران به ویژه فرصت های جدید اقتصادی به منظور گسترش همکاری ها از جمله در زمینه سرمایه گذاری ها مطلع شود.
باسیل این سفر را از بعد سیاسی حایز اهمیت دانست و آن را فرصت مناسبی برای گفت وگو درباره راه های ایجاد ثبات در منطقه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و تلاش برای حفظ تنوع موجود در منطقه و گسترش آن عنوان کرد.

** بازگشت بروجردی به تهران
براساس این گزارش، علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه ویی هم در پایان سفر به سوریه و لبنان، به تهران بازگشتند.

بروجردی در سوریه با بشار اسد رییس جمهوری و ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور دیدار وگفت وگو کرد و سپس عازم بیروت پایتخت لبنان شد.

وی در لبنان با تمام سلام نخست وزیر، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، جبران باسیل وزیر امور خارجه، محمد رعد رییس فراکسیون حزب الله( وفاداری با مقاومت) در مجلس لبنان، نمایندگان گروه های فلسطینی مقیم لبنان، اعضای تجمع علمای اسلامی لبنان و شیخ ماهر حمود روحانی برجسته لبنانی و دبیرکل اتحادیه بین المللی علمای مقاومت دیدار و گفت وگو و با حضور در روضه الشهیدین به شهدای مقاومت اسلامی لبنان ادای احترام کرد.
خاورم ** 1324
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین