|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
منابع امنیتی یمن امروز(جمعه) اعلام کردند، دو تروریست انتحاری خود را در ساختمان سازمان امنیت سیاسی (اطلاعات و امنیت) شهر حدیده واقع درغرب یمن منفجر کردند که بر اثر آن 10 نظامی یمنی به همراه با دو تروریست انتحاری کشته شدند.
به نقل از رویترز، به نظر می رسد سازمان تروریستی القاعده عامل این حمله باشد.

یک منبع محلی که خواست نامش فاش نشود در این خصوص گفت: پیش از این انفجار، افراد مسلح ناشناس دروازه اصلی ساختمان امنیت سیاسی (اطلاعات داخلی یمن) را در حدیدیه با گلوله های خمپاره و سلاح های خودکار هدف قرار دادند.

این واقعه پس از آن روی داد که یک فرد انتحاری نیز با خودروی بمب گذاری شده، دروازه پشتی ساختمان اطلاعات حدیده را هدف قرار داد.

از حدود هفت ماه گذشته که عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان حملات هوایی و دریایی خود را در یمن آغاز کردند، گروه های تروریستی مانند القاعده و گروهک تروریستی - تکفیری داعش توانستند در این کشور فقیر عربی نفوذ کنند یا نفوذ خود را گسترش دهند.

ائتلاف ضد یمن در این حملات، تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند و هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا مجروح شده و ده ها هزار نفر دیگر نیز آواره شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین