|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
در بیش از 3500 نقطه از ایران و جهان
کد خبر: ۶۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
این مراسم همزمان با ایران در 40 کشور دیگر در فضایی معنوی همراه با نوحه‌خوانی و عزاداری در مساجد و بقاع متبرکه برگزار شد.
عظیم‌ترین و بی بدیل‌ترین اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم‌الحرام همزمان در بیش از 3 هزار و 500 نقطه از ایران و جهان برگزار شد. این مراسم در تهران از ساعت 8:30 دقیقه در مصلای تهران آغاز شد.

این مراسم از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی حضرت علی اصغر (ع)، است. ماهیت این حرکت واقع‌گویی حادثه عاشوراست، آن هم با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی اصغر (ع)؛ در این مراسم قصه یک اتفاق بزرگ که در 1000 سال پیش اتفاق افتاده است برای مردم با حضور مادران و نوزادان با زبان احساس و عاطفه بازگو شد.

مادران با حضور در این مراسم نوزادان‌شان را با لباس سبز - به عنوان نماد پرچم علوی - و با پیشانی‌بند یا صاحب‌الزمان(عج) نذر قیام صاحب‌الزمان(عج) کرده و فرزندان خود را با فرهنگ مهدوی بزرگ می‌کنند.

این مراسم همزمان با ایران در 40 کشور دیگر در فضایی معنوی همراه با نوحه‌خوانی و عزاداری در مساجد و بقاع متبرکه برگزار شد.

معرفی حضرت علی اصغر(ع) به جهان سند بی‌گناهی امام حسین(ع) است و هدف مادران همراه با نوزادان‌شان در این مراسم آگاهی‌بخشی به جهان در این زمینه بوده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین