کد خبر: ۶۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری حقوقی آسیب دیدگان فاجعه دلخراش منا توسط دو کمیته پیگیری و کنسولگری ایران در جده خبر داد.
سعید اوحدی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه حج و زیارت ایرنا افزود: کمیته های یاد شده به منظور پیگیری حقوقی آسیب دیدگان فاجعه دلخراش منا در وزارت امور خارجه و در معاونت حقوقی ریاست جمهوری تشکیل شده اند.

وی اظهار داشت: در عربستان نیز کار پیگیری حقوقی توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و کنسولگری ایران در جده در حال انجام است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: تمام پرونده ها، صورت حادثه و سانحه و پرونده های پزشکی آسیب دیدگان در اختیار سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان قرار گرفته است و با محوریت کنسولگری ایران در جده و با کمک و پشتیبانی سازمان حج و زیارت در راستای استیفای حقوق زائران آسیب دیده در این فاجعه در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج حضور داشتند و از این تعداد، 464 تن در فاجعه دلخراش منا به دلیل بی تدبیری عربستان سعودی جان خود را از دست دادند که البته سازمان حج و زیارت مفقودان را هم جزو کشته شدگان اعلام کرده است.

اوحدی ،شب گذشته نیز اعلام کرد: در ادامه پیگیری های به عمل آمده از پزشکی قانونی و وزارت حج عربستان مشخص شد که 29 تن از 65 حاجی ایرانی مفقود شده در عربستان به خاک سپرده شده اند.

اوحدی افزود: عملیات جستجو برای روشن شدن وضعیت 36 تن باقیمانده همچنان ادامه خواهد داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین