|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۹
کد خبر: ۶۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
وزیر کشور گفت: شکوه و عظمت انتخابات آتی باید به گونه ای باشد که این رویداد سیاسی، اجتماعی به مانور قدرت ایران در منطقه بدل شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مرحله نخست خط یک قطار شهری اصفهان افزود: باید تلاش کنیم تا در کنار نشاط سیاسی و رقابت های انتخاباتی، هر گونه اظهار نظر، انتقاد و مطالبه خواهی بر پایه وحدت ملی و انسجام نظام شکل بگیرد.

وی بیان کرد: کشور ما بر پایه مردم سالاری دینی اداره می شود و رقابت های سیاسی انتخاباتی باید با محوریت تقویت نظام و حفظ وحدت و انسجام صورت گیرد.

وزیر کشور اظهار کرد: اگر در منطقه حرف اول را از نظر قدرت می زنیم و اگر به عنوان عنصر موثر در موازنه قدرت در منطقه و در صحنه بین الملل ایفای نقش می کنیم و اگر افتخار می کنیم امن ترین کشور در منطقه هستیم به این دلیل است که توانسته ایم امنیت داخلی و قدرت ملی را با تاکید بر وحدت و انسجام ملی و پیروی از سیاست های رهبر معظم انقلاب محقق کنیم.

وی تاکید کرد: هیچ عنصری نمی تواند خود را جایگزین عنصر قدرت ملی مبتنی بر وحدت و انسجام داخلی قلمداد کند.

رحمانی فضلی ادامه داد: همچنین هیچ عاملی نباید ما را دچار انشقاق، تفرقه و اختلاف کند.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه اصفهان استانی با نشاط سیاسی است، افزود: توقع ما این است که امسال با پیش رو بودن عرصه انتخابات، اصفهان نیز به عنوان استانی نمونه گام های بلندی بردارد.
رحمانی فضلی بابیان اینکه مردم در چارچوب جغرافیایی خاص توزیع شده اند، افزود: استان ها شرایط متفاوتی از یکدیگر دارند و با ظرفیت ها و منابع متفاوت ایفای نقش می کنند.

وی افزود: برخی استان ها باید جلودار باشند و موتور محرکه قلمداد شوند و به طور قطع استان اصفهان باید چنین مسئولیتی را بپذیرد.

وزیر کشور تصریح کرد: استان اصفهان باید نقش بزرگ و موثری در انتخابات داشته باشد و با نیروی انسانی ماهر، مردمی کوشا، فعال و تلاشگر باید نقش مهی را ایفا کند.
رحمانی فضلی گفت: ما در وزارت کشور به دنبال آن هستیم که استان ها بر مبنای اقتصاد مقاومتی و اداری گام های بلندی را بردارند.

وی با بیان اینکه اصفهان باید گام های بلندی را در نمادسازی استان به نمایش بگذارد، گفت: باید تلاش کنیم نمادهای مهم اقتصاد مقاومتی را در اصفهان پایه گذاری کنیم و ما نیز کمک می کنیم به صورت دستورهای اولویت دار این امر محقق شود و در کنار شما کمک خواهیم کرد.

وزیر کشور تاکید کرد: بدل شدن ایران به قدرت منطقه ای و حضور موثر در عرصه بین المللی، توفیقاتی است که ایران در شرایط کنونی بدان دست یافته است.
رحمانی فضلی تحقق این موفقیت ها را در سایه هدایت رهبری و مقاومت مردم عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید در شرایط کنونی با تعیین اولویت های کلان و مهم گام های مهمی را بردارد.
وزیر کشور اظهار کرد: یکی از این قدم ها احقاق حق برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای بوده است که با تلاش دولت و مذاکرات دقیق و هدایت های رهبر معظم انقلاب محقق شد و امروز می توانیم بگوییم بیش از 90 درصد موانع را از سر راه خود برداشته ایم.

وی افزود: همچنین توانستیم تهدیدها و تحریم ها را که هزینه زیادی برای ما در پی داشت برداریم و این مسائل را به نفع کشور و با کمک دولت، مردم، مجلس و رهبری حل و فصل کنیم.
رحمانی فضلی گام بعدی را تحقق اقتصاد مقاومتی کشور برشمرد و افزود: باید برای اداره اقتصاد کشور تلاش کنیم و در این زمینه دولت کمیسیون اقتصاد مقاومتی را با حضور معاون اول و برخی وزیران تشکیل داده است.

وی تصریح کرد: با تحقق اقتصاد مقاومتی، عزت، شکوه و رفاه مردم افزایش می یابد و می توانیم مقاومت اقتصادی کشور را در برابر دشمن بالا ببریم.
وزیر کشور افزود: تلاش ما این است که مقاومت اقتصادی را به نقطه قابل قبولی که موجب عزت و شکوه شود، بالا ببریم.

مرحله اول خط یک قطار شهری اصفهان روز پنجشنبه با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.
در این مرحله قطار شهری اصفهان در مسیری به طول 11 کیلومتر شامل 10 ایستگاه به مدت سه ساعت فعال است و زمان فعالیت آن به مرور تا 13 ساعت در روز افزایش می یابد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین