|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
معتقدم بزرگترین گلرهای دنیا هم دچار اشتباه می‌شوند. این یک اتفاق بود که تمام شد و رفت. از حالا باید به آینده فکر کرد.
جمعه 24 مهرماه رأس ساعت 18:24 پرسپوليس تهران در ورزشگاه آزادي به مصاف صباي قم خواهد رفت. به همين بهانه و بازي دوستانه ايران و ژاپن با سوشا مكاني دروازه‌بان ملي‌پوش پرسپوليس تماس گرفتيم.
* از بازي با ژاپن شروع كنيم. چطور بود؟
به هر حال يك ديدار تداركاتي خوب بود تا بهتر بتوانيم خودمان را ارزيابي كنيم.
* در مورد اشتباه عجيب عليرضا حقيقي نظري نداري؟
من نمي‌توانم و اين حق را ندارم در مورد عملكرد همبازي‌ام نظر بدهم. بهتر است اين سؤال از مربيان تيم ملي پرسيده شود.
* به عنوان يك دروازه‌بان چطور؟
در كل معتقدم بزرگترين گلرهاي دنيا هم دچار اشتباه مي‌شوند. اين يك اتفاق بود كه تمام شد و رفت. از حالا بايد به آينده فكر كرد. فرصت جبران هميشه وجود دارد.
* شنيديم با دستياران كارلوس كروش هم رابطه خوبي داري و همواره با يكديگر شوخي مي‌كنيد؟
طبيعي است وقتي اردوهاي بلندمدت داريد، با همين خنده و شوخي‌ها روحيه خود را حفظ مي‌كنيد. آقاي كروش و دستياران او در تيم ملي موقع كار بسيار جدي هستند ولي شوخي هم به راه است چون اگر فضاي خنده نباشد كه ديوانه مي‌شويم!
* جوانان خوبي مثل مهدي ترابي به تيم ملي اضافه شدند. در اين رابطه نظري نداري؟
مهدي ترابي و جوانان تيم ملي نشان داده‌اند لياقت دعوت شدن دارند اما از نظر من شناسنامه يك عدد است. يكي كه مي‌تواند تا 40 سالگي هم خوب باشد، بايد دعوت شود. شخصاً اعتقاد دارم در تيم ملي ايران جاي يكي مثل جواد نكونام خالي است. او در همين سن و سال هم مي‌تواند به تيم ملي كمك كند.
* ولي جواد نكونام كه رسماً از تيم ملي خداحافظي كرده است.
مي‌دانم ولي در اين چند وقت احساس كردم حضور بزرگي مثل جواد نكونام چه نعمتي است.
* منظورت از لحاظ فني است يا مديريتي؟
از هر لحاظ كه فكرش را بكنيد، عرض كردم جواد نكونام فوق‌العاده بود.
* در حال حاضر كاپيتان تيم ملي آندرانيك تيموريان است.
بحث كاپيتاني نيست. آندو هم بازيكن بزرگ و درجه يكي است. بحث سن و سال و جوانگرايي در تيم ملي شد كه من اين حرف را زدم. مهدي ترابي 18 ساله فوق‌العاده است اما به شخصه خيلي دوست دارم در تيمي باشم كه جواد نكونام كاپيتان آن تيم باشد.
* جمعه با تيم علي دايي بازي داريد. فكر مي‌كني نتيجه اين بازي چه شود؟
علي‌آقا كه تاج سر ماست. ايشان گردن من حق دارد و اسطوره فوتبال كشور است ولي ما بايد ببريم. از 8 بازي بعدي ما 7 بازي در تهران برگزار مي‌شود و بايد حداكثر امتيازات را جمع كنيم.
* شرايط ملي‌پوشان در بازگشت به پرسپوليس چطور است؟
خدا را شكر همه در آمادگي كامل به سر مي‌بريم. البته من معتقدم پرسپوليس هم خودش يك پا تيم ملي است. بازي كردن در اين تيم پرطرفدار هم سختي‌هاي خود را دارد اما آماده هستيم تا حداكثر امتيازات را در خانه جمع كنيم.
* بعد از درگذشت زنده‌ياد هادي نوروزي، استقلالي‌ها براي او سنگ‌تمام گذاشتند و حتي برخي بازيكنان پرسپوليس هم اعلام كردند كوچكترين كري با آبي‌ها ندارند. خودت هم همين نظر را داري؟
خيلي وقت است چنين تصميمي گرفته‌ام. تا قبل از دربي هيچ كري‌اي بيرون زمين با استقلالي‌ها ندارم. البته به كري مؤدبانه معتقدم چون باعث جذاب‌تر شدن فوتبال مي‌شود اما وقتي كري تبديل به اهانت و فحاشي مي‌شود، زشت است. اتفاق تلخ اخير ثابت كرد فوتبال آن‌قدر ارزش ندارد و زندگي به مويي بند است.
* روز جمعه هم جاي هادي خالي است. درست مي‌گوييم؟
هادي، عزيز دل همه ما بود. اميدوارم درس عبرت شود كه تا زنده هستيم قدر يكديگر را بدانيم. برخي‌ها متأسفانه به خاطر شو و نمايش جلوي دوربين‌هاي عكاسي و تلويزيوني ژست گرفتند و حرف‌هايي زدند كه به نظر من بي‌فايده است. هادي رفت و ديگر هم برنمي‌گردد، پس دوستان خودنمايي نكنند!
* منظورت دقيقاً چه كساني است؟
خودشان هم مي‌دانند. من از كسي اسم نمي‌برم.
* كريم باقري هم دقيقاً همين حرف را زد!
حق با آقاكريم است. هادي ديگر برنمي‌گردد و اين كارها فايده‌اي ندارد. تا زماني كه هادي زنده بود، بايد قدرش را مي‌دانستيم. از خود من گرفته تا سايرين قدر هادي نوروزي را ندانستيم. قدر كاپيتان پرسپوليس را ندانستيم و حالا بايد حسرت بخوريم. شايد نيازي به گفتن من هم نباشد اما اين كارها يك شو و نمايش است. هادي نوروزي نيازي به اين نمايش و شوها ندارد!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین