|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۶۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
هرچند موضوع برجام از ابتدا با توجه به مصوبه "الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای " با همکاری میان دولت و مجلس رقم خورد و این طرح چارچوب های لازم را به به دولت ارائه کرده بود اما مع الوصف موضوعی که در در مجلس تصویب شد به بحث های حقوقی احتمالی راجع به موضوع برجام پایان داد.
قائم مقام وزیر کشور گفت: تصویب برجام در مجلس یکی از بارزترین مصداق همدلی و همزبانی در سال همدلی و همزبانی بود.

 حسینعلی امیری در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، بیان کرد: هرچند موضوع برجام از ابتدا با توجه به مصوبه "الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای " با همکاری میان دولت و مجلس رقم خورد و این طرح چارچوب های لازم را به به دولت ارائه کرده بود اما مع الوصف موضوعی که در در مجلس تصویب شد به بحث های حقوقی احتمالی راجع به موضوع برجام پایان داد. 

وی ادامه داد : خوشبختانه برجام با نظر مثبت نمایندگان مجلس مواجه شد که جا دارد از هیئت رئیسه مجلس به ویژه شخص آفای دکتر لاریجانی رئیس قوه مقننه  و نمایندگان محترم تقدیر و تشکر کرد. 

امیری با تاکید دوباره بر این مسئله که تصویب برجام از مصادیق همدلی و همزبانی بود، اظهار داشت:  حتی از نمایندگانی که دغدغه داشتند و آنها نیز بر اساس احساس وظیفه ، نظرات خود را ارائه کردند، از آنها نیز تشکر می کنیم و قدردان همه هستیم که تصمیم تاریخی درستی برای برداشتن موانع موجود از سر راه توسعه کشور اتخاذ کردند.

قائم مقام وزیر کشور در پاسخ به این سوال که روز یکشنبه تهدیدهایی متوجه اعضای مذاکره کننده در صحن علنی مجلس شد گفت : در کشور ما دموکراسی برقرار است و فضای مجلس فضای گفت و گو می باشد که برخی اوقات با هیجان هایی همراه می شود.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه یکی از همان جلسات هیجانی مجلس بود، اظهار داشت: به هر حال مشاهده شده بعد از مسائلی که پیش آمد، آقای صالحی در بیمارستان از نماینده ای که دلخوری بین آنها پیش آمده بود عیادت کرد و همه چیز به ختم به خیر شد. 

حسینعلی امیری همچنین بیان کرد: ما باید خدا را شکر کنیم که موضوع برجام تبدیل نشد به دو قطبی شدن جامعه و آن انسجام و وحدت و همدلی که مورد نظر رهبری بوده و هست در این شرایط خاص زمانی و منطقه ای و از همه مهمتر قرار گرفتن در آستانه دو انتخابات مهم حفظ شد و الحدالله به خوبی تمام شد. 

امیری در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد مراسم های تاسوعا و عاشورا بستری برای مخالفت مخالفان برجام قرار گیرد، گفت : ما پیش بینی چنین وضعی را نمی کنیم به این دلیل که مردمی که دنبال مراسم مذهبی و برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله حسین (ع) افراد متدین می باشند و مراسمات مذهبی را با مراسم سیاسی گره نمی زنند. 

وی ادامه داد: معمولا این گونه بوده است شورای تامین استان ها تدابیری را در رابطه با تامین نظم و امنیت و هدایت ترافیک و ... در دستور کار قرار داشتند بنابراین پیش بینی ما این نیست. 

حسینعلی امیری در پایان گفت : باید این همدلی و همزبانی که بین دولت و مجلس مصداق عملی آن پیدا شد به مردم و همه مسئولان باید تبریک گفت. 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
0
3
معرفی 72 یار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در قالب چند رسانه ای + تصاویر و لینک ورود به صفحه

http://basijpress.ir/fa/news-details/59796/

در صورت صلاحدید منعکس بفرمایید
پاسخ ها
لطف الله بهرو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
أثابکم الله تعالی أجراً کبیرا

إن شاءالله تعالی.


[ خیلی عالی بود

التماس دعا ]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین