|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
با توجه به نیاز خون و فرآورده‌های خونی، تاسوعا و عاشورای امسال 8 مرکز انتقال خون در تهران آماده خدمت رسانی به اهدا کنندگان خون هستند.
بشیر حاجی بیگی گفت: تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه شعار امسال سازمان انتقال خون در ماه محرم است خوشبختانه امسال با مدیران کل انتقال خون سراسر کشور هماهنگ کردیم تا برنامه نذر خون را از روز تاسوعای حسینی لغایت اربعین داشته باشیم چرا که فرهنگ اهدای خون با اعتقادات مذهبی مردم گره خورده است و مردم در ایام خاص مانند لیالی قدر، تاسوعا و عاشورا بیشتر خون اهدا می‌کنند.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد میزان مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون در این روزهای خاص 3 تا 4 برابر افزایش پیدا می‌کند تاجائی که شاهد حضور خانوادگی اقشار مختلف در این روزها هستیم. اما توصیه اکید ما این است که مردم اهدای خون خود را در این ماه مدیریت کنند و فقط به دو روز تاسوعا و عاشورا موکول نکنند چرا که نیاز به خون مختص زمان خاصی نیست.

حاجی بیگی اظهار داشت: امسال برای اولین بار هم طرح ثبت نام اینترنتی اهدای خون در استان تهران اجرا شد با توجه به وجود 920 بیمارستان در کل کشور و 170 مرکز درمانی در تهران، سازمان انتقال خون موظف است سالانه 3.5 میلیون واحد خون و فرآورده‌های خونی را برای این مراکز تامین کند. به همین دلیل امسال 8 مرکز اهدای خون تهران در روز تاسوعا و عاشورای حسینی پذیرای مراجعه کنندگان است این در حالی است که سالهای گذشته فقط 2 مرکز در حال خدمت رسانی بودند.

حاجی بیگی در پایان گفت: مرکز وصال شیرازی در خیابان وصال، مرکز نارمک در میدان رسالت، مرکز آزادی در میدان آزادی، پارک المهدی، مرکز پیروزی در خیابان پیروزی، مرکز چیذر در خیابان حکمت، مرکز شهریار در خیابان انقلاب روبروی امامزاده اسماعیل علیه‌السلام شهریار، مرکز ورامین و یک تیم سیار در شهر ری در ضلع غربی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در مرکز ری پذیرای اهدا کنندگان خواهند بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین