|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۹
نمایندگان به دور علی اصغر زارعی جمع شده بودند؛ زارعی با چشمانی اشک بار صحبت می کرد و رسایی از او فیلم می گرفت. همه به دنبال آن بودند تا دلیل گریه زارعی را متوجه شوند.
گریه زارعی در صحن علنی مجلس مسئله ای بود که  برای چند لحظه ای تمام توجهات را به خود جلب کرد. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، نمایندگان به دور علی اصغر زارعی جمع شده بودند؛ زارعی با چشمانی اشک بار صحبت می کرد و رسایی از او فیلم می گرفتT همه به دنبال آن بودند تا دلیل گریه زارعی را متوجه شوند. 

گویا علت  ناراحتی مربوط به جلسه ای بوده که روز گذشته نمایندگان دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان به همراه  علی شمخانی و اصغر حجازی با حضور علی لاریجانی برای رسیدن به یک وفاق برگزار کرده اند.

البته موضوع دیگری که موجبات ناراحتی و دلخوری عده ای از نمایندگان را به دنبال داشت مسئله پیشنهادات بود. 

پیشنهادات به تعداد 200 رسیده بود و اگر قرار بود لاریجانی اجازه به مطرح کردن پیشنهادات می داد قطعا بررسی برجام تا روز 26 اماده نمی شد، از این رو پیشنهاداتی که پیش از این مطرح و به تائید هر دو فراکسیون رسیده بود،  لحاظ و مورد تصویب قرار گرفت.

ماجرای جلسه چه بود؟! 

به دنبال واکنش غیر عادی زارعی در صحن علنی، کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت در رابطه با جلسه روز گذشته توضیحاتی ارائه کرد. 

جلالی گفت: در آن جلسه که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تشکیل شدT نظرات دبیرخانه این بود که همین متن طرح مطروحه در مجلس متن مورد توافق است و سه مورد نیز نظر داشتند که دیروز در پیشنهادات نمایندگان اعمال و انجام شد و هیچ پیشنهاد دیگری که روی آن توافق شده باشد نبود که ما آن را مطرح نکرده باشیم؛ مگر اینکه دوستان پیشنهاداتی از خودشان داشتند و علاقه‌مند بودند که مطرح کنند که مقوله دیگری است.

وی ادامه داد:  در جلسه شورای عالی امنیت ملی در روز گذشته هیچ پیشنهادی به توافق نرسید که امروز در طرح گنجانده نشده باشد و آنچه که توافق کردیم همین تغییراتی بود که امروز اعمال شد و فراتر از آن هیچ گونه توافقی نبود.

جلالی به بخش دیگری از انتقادات نمایندگان که مطرح کرده بودند چرا طرح به کمیسیون برجام ارجاع نشد، گفت : این صحبتی بلامحل است چرا که ما باید همه به قانون پایبند باشیم. کمیسیون برجام بر اساس ماموریت خود مسؤول رسیدگی برجام بود و وقتی که گزارش آن‌ها قرائت شد، فعالیت این کمیسیون به پایان رسید و نمی شود انتظار داشت به خاطر یک کمیسیون مدت دار کار کمیسیون های دائمی و تخصصی مجلس که در گذشته نیز در موضوع هسته‌ای ورود کرده بود مختل شود.

وی افزود:شما بدانید همه طرح هایی که در مورد برجام مطرح شد در داخل نظام مورد مشورت قرار می‌گرفت؛ چرا که این طرح طرح حساسی است و شما نمی توانید بدون در نظرگرفتن مراجع مسؤول کاری را انجام دهید.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
2
5
زارعی بیچاره از جانبازان موجیه. خدا شفا دهد ایشالا.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین