|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۶۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری گفت: با توجه به اینکه جزو 10 کشور نخست گردشگری هستیم تنها نیم درصد سهم کشور است.
مسعود سلطانی‌فر عصر امروز در نشست مشترک جلسه شورای اداری شهرستان‌های نوشهر و چالوس که با حضور نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه منطقه، فرمانداران نوشهر و چالوس و مدیران دستگاه‌های اداری و دولتی و اجرایی در سالن اجتماعات فرودگاه نوشهر برگزار شد، با اشاره به پیشینه تاریخی بندر نوشهر به عنوان قدیمی‌ترین بندر مازندران، اظهار کرد: اعلام منطقه آزاد تجاری نوشهر در اولویت سفر هیئت دولت به مازندران قرار دارد و در این باره ملاحظات سیاسی را لحاظ نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره مانده از دولت گذشته حدود 420 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی دولت، سالانه تنها می‌توانیم 35 هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها اعتبار تخصیص بدهیم که با این شرایط تکمیل تمامی پروژه‌ها 10 سال طول می‌کشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: مبانی اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده به عنوان یک سند بالادستی در دستور کار دولت قرار دارد و باید طوری حرکت کنیم تا برنامه‌ها منظم و در راستای تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: خروج از وابستگی به اقتصاد نفتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و برای دست‌یابی به این هدف باید به سراغ دیگر منابع و ظرفیت‌های موجود رفت تا از اقتصاد نفتی رهایی یابیم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: در بخش صادرات غیرنفتی نیز کمتر از 20 درصد منابع معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و 80 درصد باقی‌مانده راکد و بدون استفاده مانده است.

وی گردشگری را به عنوان یک گنج پنهان برشمرد و اظهار کرد: ‌در این حوزه از یک هزار و 200 میلیون گردشگری که بین کشورهای جهان جا به جا شد، هر کشور یک هزار و 500 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و در این بین درآمد کشور ما با توجه به کاهش قیمت نفت 25 میلیارد دلار است و با توجه به اینکه جزو 10 کشور نخست گردشگری هستیم تنها نیم درصد سهم کشور است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه محورهای توسعه هر منطقه باید به درستی انتخاب شود، تصریح کرد: اینکه تصور شود توسعه صرفا در یکی از بخش‌های کشاورزی، صنعتی و ... است و سایر بخش‌‌ها نادیده گرفته شود، صحیح نیست بلکه باید با توجه به ظرفیت هر منطقه نسبت به ایجاد توسعه اقدام کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ظرفیت بالای گردشگری مازندران باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: بسیاری از کشورها به اندازه ما جاذبه گردشگری ندارند اما درآمد آنها چند برابر کشور ماست و باید برای استفاده مطلوب و حداکثری از ظرفیت‌های گردشگری در کشور و مازندران تلاش بیشتری کنیم.

منبع : فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین