|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۶۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
محسن غرویان با اشاره به نظر دیگر علما بیان کرد: بسیاری از علما و مراجع و دانشمندان حوزه و دانشگاه نسبت به رفتارهای موجود، گلایه دارند و لازم است در این رابطه فکری شود چرا که با این وضعیت ممکن است مردم به اصل نظام بدبین شوند.
اخلاق سیاسی مسئله ای است که به نظر می رسد در سالهای اخیر با افت قابل توجهی روبه رو شده  و شاید این امر بیش از پیش تاسف را در میان علما،نخبگان و مردم کشور به دنبال داشته است.

"غلط زیادی کردی، اندازه جوجه خروس غیرت نداری، سیمان به رویتان می ریزیم و دفنتان می کنیم" اینها تنها چند جمله از گفت و گو هایی است که در یک ماه اخیر در مجلسی که نمادی از یک کشور می باشد رد و بدل شده است.

در این راستا آیت الله محسن غرویان به شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند: مجلس در راس امور است؛ آیا چنین مجلسی با چنین ادبیاتی را امام فرمودند در راس امور است؟!

وی ادامه داد : درست است فرمایش امام (ره) به لحاظ قانونگذاری، مدیریت و سیاست بوده است، اما به هر حال مردم توقع دارند در نظام جمهوری اسلامی ، مجلس و نمایندگان آن از جهات علمی و اخلاقی نیز در راس امور باشند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: این رفتارهای غیر اخلاقی و دور از ادب در خانه ملت موجب خواهد شد مردم از نظام اسلامی مایوس شوند؛ وی افزود: فراموش نشود پیامبر اکرم (ص) فرمودند بعثت من به دلیل اخلاق بوده است.

آیت الله غرویان بیان کرد: نظام اسلامی باید مردم و جامعه را به سمت اخلاقیات هدایت کند.

وی باتاکید بر این نکته که منظور از نظام اسلامی قوه مقننه، قوه قضائیه و قوه مجریه است بیان داشت: در این بین قوه مقننه که بیش از 200 نماینده در آن حضور دارند از اهمیت بیشتری برخوردارند.

محسن غرویان در ادامه گفت: نمایندگان و مجلس در دید و زیر ذره بین مردم هستند، لذا لازم است از نظر اخلاقی،ادبیات و نزاکت برای آنها الگو باشند که متاسفانه مشاهده می شود چندان این مسائله رعایت نمی شود.

وی با اشاره به قضاوت های موجود گفت : برخی افراد به من می گفتند وقتی از رادیو به مجلس گوش می دهند اعصابشان خورد می شود و سپس آن را خامومش می کنند و حتی برخی می گفتند گاه میزان استرس ها و تنش ها و ادبیات های دور از شان،آنچنان در مجلس اوج می گیرد که اگر ما جای رئیس و هیئت رئیسه بودیم هر لحظه امکان داشت سکته کنیم.

محسن غرویان با اشاره به نظر دیگر علما بیان کرد: بسیاری از علما و مراجع و دانشمندان حوزه و دانشگاه نسبت به رفتارهای موجود، گلایه دارند و لازم است در این رابطه فکری شود چرا که با این وضعیت ممکن است مردم به اصل نظام بدبین شوند.

آیت الله غروی در پاسخ به این  سوال که چرا پایبندی به اخلاق در سال های اخیر روندی نزولی داشته است گفت : من معتقدم این فضاهای فرهنگی توسط خود ما ساخته می شود و قطعا نباید از فرشتگان انتظار داشت که فضا و بستر فرهنگی برای ما آماده کنند.

وی ادامه داد : من معتقدم در سالهای اخیر مسئولینی که نمی خواهم از آنها اسمی ببرم در این فضا سازی ها نقش اساسی داشتند .

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نوع ادبیات روئسا، زعمای قم در ایجاد شرایط موجود موثر بوده است گفت: چون که رب البیت دف گیرد به دست / جمله اهل البیت رقاصی کنند

وی توضیح داد : وقتی زعمای قوم حریم همدیگر را رعایت نکنند و نسبت های دروغ به یکدیگر ببندند، این مسئله به مرور در همه بدنه نفوذ می کند و ادبیات حاکم را به سمت و سویی دیگر هدایت می کند. 

او با اشاره به این نکته که باید علت را در رفتار زعمای قوم و مسئولین جستجو کرد، اظهار داشت: متاسفانه امروز شکایت های بسیاری نسبت به نوع ادبیات به کار گرفته شده از سوی برخی نمایندگان و مسئولان وجود دارد که این برای کشور ما صحنه زیبایی نیست و قابل هضم هم نمی باشد.

محسن غرویان در پاسخ به این سوال که چرا علما در برابر چنین رفتاری جبهه نمی گیرند گفت : علما و فقها نمی خواهند موضوع را تشدید کنند؛ بلاخره جبهه گرفتن خود این موضوع را ممکن است تشدید کند، اما مسلم است که آنها این موضوعات را در کلاس های درس خود مطرح می کنند.

وی افزود: امروز متاسفانه با آنکه مشاهده می شود در لباس روحانیت، حرکت های ناپسندی صورت می گیرد، اما برای تذکر دست و پای علما بسته است اما در این راستا موضعه ها و توصیه های اخلاقی را هموراه داشته و دارند.

محسن غرویان در پایان  گفت : لازم است افراد به اخلاق پایبند باشند و گاهی ما در قم هم حرکت هایی از افراد ملبس به روحانیت می بینیم که جز زجر و تاسف کار دیگری از ما بر نمی آید.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
4
0
دوراز جان حضرت ولایت و رییس محترم جمهوری
درزمانهایی میگفتندبرای گندم ری انسان مؤمنی که قران را به زیبایی تلاوت می کند دست به فجیعترین جنایت تاریخ میزند پسرسعد را می گوییم

حب الدنیا رأس کله خطیه .زمانی زدن طفل شش ماه توسط یک مرد سوال بود
تاریخ امروز به تمام سؤالات پاسخ داد زیرا مردیانی ملبس به لباس روخانیت تهدید به قتل می کند و اگر پا بدهد .... به پدیدههای زشت خو بگویید باید هفتاد وشش ملیون نفر فدا پولداشتن ها شما چهار میلیون بشوند
پولداریسم ناشی از هاله نوریسم دلواپس دنیای سرشار از داشته هایخاصل از غارتند و نگران بابک زنحانی شدن
و در اخر سر برداررفتن
ما نگران کشوریم وانها نگران دنیایی از چپاول وغارت لطفا گردنه حیران و حنگلها را ببینید تا این پولدارها ی نگران را بهتر بشناسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
دوست عزیز!

هرچند نیّت و منظور شما (تا حدودی) مشخّص است
امّا؛

تا وقتی که،
حرف/فکر و نظرتان را بصورت صحیح و منظّم بیان نکنید مطمئنّاً،
ارزش و اثرگذاریِ لازم را نخواهد داشت!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین