|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۰
کد خبر: ۶۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
هیات تاجیکستانی متشکل از معاون وزیر مهنت (کار) تاجیکستان و سفیر این کشور در ایران و همراهانشان شامگاه دوشنبه از بیت تاریخی امام (ره) درخمین دیدن کردند.
میرزا زاده عبدالسلام معاون وزیر مهنت (کار) و نعمت الله امامزاده سفیر تاجیکستان با حضور در بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام کردند.

در این دیدار مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای استان مرکزی، فرماندار خمین، مسوول نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و جمعی از مسوولان محلی هیات تاجیکستانی را همراهی کردند.

بیت تاریخی امام خمینی (ره)دارای عمارتی چهار هسته ای است که چهار حیاط دارد، اما بر خلاف معماری خانه های سنتی ایرانی، هیچ کدام از حیاط ها نقش مرکزی ندارد.

جلوخان های این بنا که بخش وسیعی است به صورت فرو رفتگی در کنار مسیر و در جلوی در اصلی قرار دارد و ورودی دولنگه اصلی این خانه در پیشخان قرار گرفته که هر لنگه متشکل از چند ردیف تخته ضخیم طولی است.

این بنا دارای یک راهروی طویل و کم عرض و تاریک است که کاربری آن جلوگیری از ورود ناگهانی به فضای داخل عمارت است و چند انبار و آشپزخانه از دیگر اجزاء و فضاهای کارکردی این عمارت محسوب می شود.

این بیت تاریخی در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر در 175 سال پیش ساخته شده است و به شماره 1746 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

هیات جمهوری تاجیکستان از 19 تا 22 مهر ماه مهمان استان مرکزی است و بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان های محلات، دلیجان، خمین، اراک و ساوه و بازدید از واحدهای صنعتی نمونه این شهرستانها از برنامه های سفر این هیات خارجی است .

خمین از شهرستانهای 12 گانه استان مرکزی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین