|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
رییس سازمان بسیج مهندسان صنعتی کشور با بیان موقعیت استثنایی و توانمندی های کشورمان گفت: ایران توانایی کسب بازارهای هدف در کشورهای منطقه با جمعیت یک میلیارد نفری را دارد.
علی فضلوی شامگاه دوشنبه درهمایش اقتصاد مقاومتی با محوریت توسعه خوشه های صنعتی دراردبیل افزود: هم اکنون بدون لحاظ آثار تحریم های نظام سلطه کشورهای حاشیه وهمسایه ایران را با مجموع حدود 200 میلیون نفر به عنوان وارد کنندگان کالاهای تولیدی کشورمان داریم.

وی با اشاره به اینکه ایران با داشتن 15 کشور همسایه ازمعدود کشورهای جهان ازاین لحاظ است ،اظهارکرد: گسترش واتصال این بازاربه کشورهای پرجمعیت شبه جزیره هندوستان درآینده می تواند ظرفیت جمعیتی بازارهای هدف صادرات کالاهای صنعتی و تولیدی کشورمان را به یک میلیارد نفر برساند.

وی وجود بازارهای منطقه ای برای کالاهای تولیدی ایران، نیروی انسانی ماهر، مواد اولیه، دانش وفن آوری، سرمایه مالی وانرژی رااز عوامل اصلی موفقیت و پیشرفت های اقتصادی دانست وافزود: جمهوری اسلامی ایران همه این امتیازها را دارد.

وی با طرح یک سوال که با وجود داشتن همه این شرایط علت نرسیدن کشورمان به پیشرفت اقتصادی چیست، گفت: در وهله اول باید به ضعف موجود در زمینه فرهنگ کار و تلاش اشاره کرد.
وی گفت: بر اساس برخی بررسی ها میزان کار مفید در اداره ها و ارگان های کشورمان بین 45 دقیقه تا یک ساعت درروز برآورده شده و دربیشتر خانواده ها بیشتر یک نفر با کار وتلاش خود نان آور چند نفر ازاهل بیت خودش است.

فضلوی بیان کرد: باید براساس سفارش ها وتاکیدهای بزرگان ونیز بهره گیری از آموزه های دین مبین اسلام فرهنگ کار وتلاش را درجامعه اصلاح و نگاه مان در این زمینه را تغییر دهیم.

رییس سازمان بسیج مهندسان صنعتی کشور در قسمت دیگری از سخنان خود به شیوه ها و راه های مقابله نظام سلطه علیه کشورمان اشاره و یادآوری کرد: پس از انقلاب شاهد جنگ های مستقیم نظامی ، فرهنگی و اقتصادی علیه کشورمان بوده ایم.

وی جنگ اقتصادی را به عنوان حربه ای دانست که دشمنان روی آن حساب ویژه باز کرده اند وافزود: تحریم های ظالمانه ای که نظام سلطه علیه مردم کشورمان اعمال کردند اگر برای هر کشور دیگری به غیر از ایران در نظر گرفته می شد بطور یقین آن کشور را از هم می پاشید.

او مقاومت جانانه مردم ایران که ناشی ازایمان این ملت است را درکنار رهنمودهای رهبر معظم انقلاب وتکیه برداشته های داخلی به عنوان خنثی کننده حربه اقتصادی دشمنان بیگانه ذکر کرد.

وی درعین حال اقتصاد مقاومتی را که سیاست های کلی آن از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده اند تضمین کننده اقتصاد کشورمان برای تمام دوران دانست و خواستار تلاش همه و به ویژه مدیران و مسوولان کشورمان برای تحقق آن شد.

وی همچنین اهداف سازمان بسیج مهندسان کشور را بررسی وضعیت صنایع راکد و بحران زده ، کمک به صنایع کوچک خانگی و کارگاهی ، رونق نهضت جلوگیری از خام فروشی ، تقویت کلینیک صنعت دراستان ها و تحقیق درباره راه های تامین آب و کمک به این موضوع دانست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین