|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۶
کد خبر: ۶۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
مشاور دبیرکل سازمان ملل افزود: برای همه شما در تلاشی که انجام می‌دهید آرزوی موفقیت می کنم و همینطور آرزوی بهترینها را برای تداوم تلاشهای استثناییتان در خلال سالهای آتی برای شما دارم.
مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور ورزش و صلح گفت: مسئولان کمیته ملی پاراالمپیک ایران را به دلیل برگزاری مراسم روز ملی پارالمپیک تحسین می کنم.

ویلفرد لمکه،  در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملى پارالمپیک افزود: سازمان ملل متحد به ورزش به عنوان ابزاری ابتکاری و موثر برای ترویج آموزش، بهداشت، توسعه و صلح می‌نگرد.


وی گفت: بدیهی است ایران از طریق اقدامات خود در صدد ترغیب همگان برای مشارکت در ورزش این احساس خود را به اشتراک می‌گذارد.


وی با بیان اینکه برگزاری روز ملی پارالمپیک در ایران ابتکاری شگفت انگیز است افزود: پارسال 8000 کودک معلول این رویداد را جشن گرفتند؛ در واقع جمهوری اسلامی ایران چنان ارزشی را برای جنبش پارالمپیک در نظر گرفته است که روز 16 اکتبر (24 مهرماه) را به عنوان روز ملی پارالمپیک نام گذاری کرده است.


مشاور دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه این الگویی است که باید در سرتاسر جهان اشاعه یابد گفت: اینجانب دولت و مردم ایران را ترغیب میکنم تا حمایت خود را در تداوم ایفای این نقش و الگو داشته باشند.


وی ادامه داد: ترویج روح پارالمپیک اقدامی عظیم برای رفع تبعیض و نابرابری است و راهی شگرف برای ترویج مشارکت همگانی است.


لکمه گفت: این گام بزرگی در جهت تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت است، همچنین اولویت اول و ماموریت اینجانب به عنوان مشاور ویژه در بخش ورزش برای توسعه و صلح است.


مشاور دبیرکل سازمان ملل افزود: برای همه شما در تلاشی که انجام می‌دهید آرزوی موفقیت می کنم و همینطور آرزوی بهترینها را برای تداوم تلاشهای استثناییتان در خلال سالهای آتی برای شما دارم.


ویلفرد لمکه، مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور صلح و ورزش قرار است فردا با مقامات ورزش ایران بویژه وزیر ورزش و جوانان دیدار داشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین