کد خبر: ۶۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
رییس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز به مرحله ای از سطح سواد رسیده ایم که راضی نیستیم ، چرا که سطح سواد در کشورهای توسعه یافته 50 درصد و در ایران 12 درصد است.
از کرمان ؛ یاسر هاشمی رفسنجانی در اولین همایش تخصصی دانشجویان و فارغ التحصیلان خارجی در استان کرمان که با محوریت دستاوردهای مهاجرت و نقش دانشجویان در پروسه بازسازی افغانستان درمحل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان برگزار شد، افزود: در سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران، در افق بلند مدت 1404 قرار است ایران در عرصه فناوری و علم به قدرت اول منطقه تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در این افق که به واسطه مجمع تشخیص مصلحت نظام شکل گرفته، جذب دانشجویان خارجی مد نظرست که از طرف وزارت علوم به عنوان یک اولویت جدی قرار گرفته است .

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: با تمرکز به دانشگاههای کارآفرین و ایجاد شرکت های دانش بنیان می توان رشد و ترقی را احساس کرد.

وی یادآور شد: نسل اول دانشگاهها، دانشگاههایی با محور آزاد و دانشجو پذیر ، نسل دوم دانشگاههای پژوهش محور و نسل سوم نیز دانشگاههای کارافرین هستند.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: 4 و نیم میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که سهم دانشجویان خارجی در این میان یک دهم است و شاید عدم رسیدن به این نقطه مطلوب، به دلیل دغدغه هاییست که سخت گیری های بی جا و دید کوتاه مدت در مورد این عزیزان باعث آن بوده است.

وی گفت: آمریکاییها 17 میلیارد دلار درآمد از جذب دانشجویان خارجی دارند و نیوزیلند نیز برای جذب دانشجویان جهت بهره مندی 1.5 میلیارد دلار هزینه کرده است و ما در ایران نیز برای جذب دانشجویان خارجی بایستی طرحی بیاوریم که رشد جهش در این زمینه را داشته باشد.

هاشمی رفسنجانی با اعلام اینکه کشورهای مالزی، ترکیه، امارات، سنگاپور و چین برنامه های مدونی در این خصوص دارند، افزود: مالزی تصمیم دارد 150 هزار دانشجو وارد کشورش کند و امارات متحده عربی نیز می خواهد 40 هزار نفر دانشجوی خارجی بپذیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین