کد خبر: ۶۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران همواره خود را به یاری رساندن به عراق متعهد می داند و از تمامیت ارضی همسایه غربی خود حمایت کرده و با تجزیه این کشور مخالف است.
از خانه ملت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق امروز - یکشنبه 19 مهر- با علاءالدین بروجردی با رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

بروجردی با اشاره به تحولات اخیر در عراق و حمایت های جمهوری اسلامی ایران از این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خود را به یاری رساندن به همسایه غربی خود متعهد می داند و از تمامیت ارضی عراق حمایت می کند و با تجزیه عراق نیز بشدت مخالف است.

وی بر اهمیت و ضرورت حفظ وحدت و همدلی میان همه گروه های سیاسی، قومی و مذهبی در عراق برای بازگرداندن آرامش و امنیت به این کشور تاکید کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عدم جدیّت آمریکا و همپیمانان اروپایی و منطقه ای این کشور در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه گفت: تقسیم تروریسم به خوب و بد و استفاده تاکتیکی و کمک های مالی و تسلیحاتی به آنها از اشتباهات راهبردی آمریکا در سوریه بود که علت اساسی ایجاد شرایط فعلی می باشد.

بروجردی با اشاره به اصلاحات سیاسی و اقتصادی اخیر در عراق گفت: همانند سال های گذشته نقش محوری مرجعیت عراق در کمک به انجام اصلاحات در این کشور حیاتی است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش برای برقراری ثبات و امنیت پایدار در عراق مهمترین اقدامی است که باید مورد توجه جامعه جهانی قرار گیرد.

** کوبیش از کمک های ایران برای استقرار صلح و امنیت در عراق تقدیر کرد
«یان کوبیش» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: کمک های ایران برای بازسازی عراق و استقرار صلح و امنیت در این کشور ستودنی است.

وی با اشاره به اوضاع فعلی عراق افزود: اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور در جریان است و تداوم حمایت های ایران از عراق بویژه در عرصه اقتصادی و انتقال تجربیات سیاسی به این کشور اهمیت فراوانی دارد.

کوبیش با تاکید بر اهمیت حفظ وحدت میان مردم و مسوولان عراق در شرایط کنونی گفت: مبارزه با تروریسم و بازگرداندن صلح و امنیت در عراق نیازمند وحدت همه گروه های سیاسی و اجتماعی در این کشور است.

در این دیدار بار دیگر بر نقش مثبت ایران در عراق تاکید کرد و گفت: تداوم کمک های ایران به عراق در برقراری آرامش و امنیت در این کشور نقش بسزایی دارد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق که به منظور دیدار و رایزنی با مقامات کشورمان به تهران آمده است و طی دیدار های دیروز و امروز با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه، علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، در مورد تحولات منطقه، مبارزه با افراطی گری و ترورریسم و مسائل عراق گفت و گو کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین