|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کنگره‌جهانی و اروپایی"بازی‌منصفانه" مدال جهانی خود را به روح‌الله محمدی دونده ایرانی اهدا کرد.
کنگره‌جهانی و اروپایی"بازی منصفانه" که از 15 تا 19 مهرماه در باکو در حال برگزاری است روح الله محمدی دونده و مربی ایرانی را مفتخر به جایزه و دریافت مدال بازی جهانی منصفانه کرد

روح الله محمدی بواسطه عمل جوانمردانه اش در دو 3000 متر بامانع مسابقات جهانی ورزش کارگری2015 ایتالیا، به این مجمع که در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می شود، ازسوی کمیته ملی المپیک آن کشور دعوت شده است.

مهمترین هدف کنگره "بازی منصفانه" اروپایی و جهانی استفاده از فعالیت ورزشی بعنوان یک ابزار آموزشی جهت ساختن ویژگی های شخصیتی خوب و ایده آل و تشویق روحیه ورزشکاری و جوانمردی در طول رقابتها است.

محمدی در آن مسابقات در میان هفت شرکت کننده در حالی که تا ثانیه های پایانی با اختلاف از حریف مکزیکی خود بعنوان نزدیک ترین تعقیب کننده اش پیش بود و در صدر می دوید، پیش از عبور از خط پایان در راستای شعار مسابقات جهانی کارگران (ورزش برای صلح و دوستی و سلامتی) با کاهش سرعت خود، دست حریف را گرفت تا همگام باهم از خط پایان عبور کنند اما حریف مکزیکی با ناجوانمردی از این صداقت محمدی سوء استفاده کرد و در سانتیمترهای پایانی دست وی را رها نمود و خود به تنهایی از خط پایان گذشت.

اما کنفدراسیون جهانی ورزش کارگری به دلیل عمل جوانمردانه محمدی ضمن ابراز خرسندی از این عضو کاروان ایران، مدال طلای این ماده را به وی بازگرداند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین