|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۲
کد خبر: ۶۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
مرد 44 ساله اي كه اقدام به هتك حيثيت يكي از اقوام خود در شبكه هاي اجتماعي مجازي كرده بود در عمليات كارشناسان پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ " سيد مصطفي مرتضوي " رئيس پليس فتا استان اصفهان در اين رابطه بيان داشت : درپي شكايت خانمي جوان مبني براينكه فرد ناشناسي نام و شماره   اش را دريكي از شبكه هاي اجتماعي مجازي با عنوان زن بدكاره معرفي و باعث هتك حيثيت وي شده ، موضوع دردستور كارشناسان پليس فتا قرارگرفت.

اين مقام مسئول عنوان داشت: با انجام تحقيقات تخصصي و جستجو در فضاي ساير سرانجام هويت فردي كه اقدام به اين عمل مجرمانه كرده بود شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ مرتضوي با بيان اينكه متهم از اقوام نزديك شاكي است اظهار داشت: متهم در اعترافات خود عنوان داشت پس از گذشت چندسال از بروز مشكلات خانوادگي و اختلاف با وي به قصد انتقام از او، تصميم به انجام اين كار گرفتم.

سرهنگ مرتضوي تصريح كرد: از مهمترين موضوعات امنيتي در تلفن همراه، ذخيره سازي اطلاعات شخصي و مهم در حافظه گوشي تلفن است و كاربران بايد براي پيشگيري از سرقت، تصاوير شخصي و خانوادگي با ارزش خود را در رسانه اي مانند هارد اكسترنال ذخيره و در محل امن نگهداري كنند.

وي افزود: با توجه به توليد نرم افزار هاي پيام رسان بومي كه توسط متخصصان و كارشناسان داخلي توليد شده و سرور آن در داخلكشور قرار دارد، مي توان با استفاده از اين نرم افزار هاي بومي از دستيابي بيگانگان و مجرمان سايبري بين المللي و افشاء و سوء استفاده از اطلاعات شخصي جلوگيري كرد. 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین