کد خبر: ۶۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
"ام نور" 30 ساله که پنج ماهه باردار بود به همراه دختر دو ساله‌اش به نام "رهف یحی حسان" به شهادت رسیدند که در این حمله سه تن از اعضای خانواده آنها نیز زخمی و منزلشان در منطقه زیتون در غزه به طور کامل ویران شد.
در حالی که آمار تعداد شهدای فلسطینی در روز شنبه به هفت تن افزایش یافت، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر در ساعات اولیه صبح امروز به نوار غزه حمله کردند که دو شهید برجای گذاشت. در عین حال، انجمن‌های دانشجویی و اسلامی در دانشگاه ملی شهر نابلس بسیج عمومی اعلام کردند. اسرائیل نیز برای کنترل اوضاع نیروهای ذخیره خود را فراخواند.

 خبرنگار شبکه الجزیره اعلام کرد که در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غزه در ساعات اولیه صبح امروز (یکشنبه) یک مادر باردار فلسطینی و دخترش به شهادت رسیدند. این حمله چند ساعت بعد از شهادت دو نوجوان فلسطینی در درگیری با ارتش صیهونیستی در نزدیکی دیوار مرزی بین غزه و خط سبز رخ داد.

"ام نور" 30 ساله که پنج ماهه باردار بود به همراه دختر دو ساله‌اش به نام "رهف یحی حسان" به شهادت رسیدند که در این حمله سه تن از اعضای خانواده آنها نیز زخمی و منزلشان در منطقه زیتون در غزه به طور کامل ویران شد.

جنگنده‌های صهیونیستی صبح امروز دو مقر گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس را در غزه هدف گرفتند که یک حمله دیگر نیز به مرکز غزه داشتند.

رژیم صهیونیستی مدعی شد که این حملات را در واکنش به اصابت دو موشک از غزه به سمت شهرک‌های اسرائیلی صورت داده است.

عملیات استشهادی در قدس / زخمی شدن چند نظامی صهیونیستی

در ادامه موج عملیات‌های مقاومتی و ضدصهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی، یک دختر جوان فلسطینی بمبی را به سمت اتوبوس صهیونیستی در ایست بازرسی زعیم واقع در نزدیکی قدس اشغالی پرتاب کرد که باعث زخمی شدن چندین نظامی صهیونیستی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، پلیس صهیونیستی پس از مشکوک شدن به این دختر جوان فلسطینی در ایست بازرسی زعیم، دستور توقف خودروی وی را صادر کرده است که این دختر جوان با فریاد "الله اکبر" بمبی را که نزد خود داشته منفجر می‌کند و باعث زخمی شدن چند پلیس صهیونیستی شده و خودش هم زخمی می‌شود که حالش وخیم گزارش شده است.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که در این عملیات یک نظامی صهیونیستی زخمی شده و مجری عملیات نیز به شهادت رسیده است. البته منابع صهیونیستی اکثرا از ارائه آمار دقیق کشته‌ها و زخمی‌های این رژیم خودداری می‌کنند.

این در حالی است که برخی منابع صهیونیستی هم خاطرنشان کرده‌اند که مجری این عملیات به شدت زخمی شده، اما شهید نشده است. پس از این حادثه، نظامیان صهیونیستی ایست بازرسی زعیم را بستند.

از سوی دیگر، درگیری‌های فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در نقاط مختلف این دو منطقه که از اول اکتبر شدت بیشتری به خود گرفته است، باعث شهادت 21 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 1000 نفر شده است.

پیشتر یک جوان فلسطینی پس از حمله به سه سرباز اسرائیلی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در نزدیکی باب العمود به شهادت رسید.

همچنین در محله المصرارة در شهر قدس یک جوان فلسطینی دیگر پس از حمله به دو شهرک نشین به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی شهید شد.

عصر روز شنبه فلسطینی‌ها بار دیگر در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات گسترده زدند.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین تعداد شهدای فلسطینی از آغاز اکتبر تا کنون به 21 شهید و بیش از 1000 زخمی رسیده است.

در همین راستا انجمن اسلامی و انجمن‌های دانشجویی دانشگاه ملی النجاح در شهر نابلس از تمامی دانشجویان و همچنین ساکنان این شهر خواستند تا امروز (یکشنبه) برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی دست به تظاهرات گسترده بزنند. این انجمن‌ها بسیج عمومی اعلام کردند و از تمامی فلسطینی‌ها خواستند تا در این تظاهرات شرکت کنند.

با افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها در قدس و کرانه باختری دولت رژیم صهیونیستی تعداد زیادی از سربازان ذخیره خود را برای کنترل بر اوضاع فراخواند.

این سربازان در شهرهای حیفا، یافا، الرمله و اللد مستقر خواهند شد.

قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به سمت سواحل دریای غزه آتش گشودند.

همچنین سامانه گنبد آهنین اسرائیل موشکی را که از نوار غزه به سمت عسقلان شلیک شده بود خنثی کرد.

پیشتر رژیم صهیونیستی مدعی شلیک سه فروند موشک از باریکه غزه به سمت عسقلان شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه روز شنبه مدعی شد که سامانه گنبد آهنین سه موشک را که از غزه به سمت شهر عسقلان شلیک شده بود، ساقط کرده است.

در همین حال، رژیم صهیونیستی منطقه ایرز در شمال غزه را منطقه بسته نظامی اعلام کرده است و گذرگاه بیت حانون "ایرز" را نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین در غزه از تخلیه مراکز امنیتی و دولتی در غزه خبر داد.

هواپیماهای شناسایی و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از شامگاه روز شنبه به طور گسترده در آسمان مناطق مختلف غزه به پرواز درآمده‌اند.

گفتگوی جان کری و عباس برای بررسی راه‌های سرکوب قیام فلسطینیان

وزیر خارجه آمریکا شامگاه روز شنبه در گفتگوی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آخرین تحولات فلسطین و راه‌های کنترل اوضاع و جلوگیری از گسترش دامنه قیام مردمی فلسطینیان را با وی مورد بحث و بررسی قرار داد.

جان کری خواستار تلاش بیشتر محمود عباس برای آرام سازی اوضاع و سرکوب انتفاضه فلسطینیان شد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دو ساعت قبل از گفتگوی کری و عباس با وی تماس گرفته و از او خواست تشکیلات خودگردان را را برای سرکوب انتفاضه فلسطینیان و جلوگیری از گسترش دامنه آن تحت فشار قرار دهد.

کری تشکیلات خودگردان را مسئول متشنج شدن اوضاع امنیتی در اراضی فلسطینی دانست و مدعی شد که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا اوضاع حاکم بر مسجد الاقصی را حفظ کند.

عباس نیز خواستار توقف تعرضات و حملات شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی تحت حمایت مستقیم نیروهای پلیس صهیونیستی شد و گفت که این مساله می‌تواند به تشدید درگیری‌ها بینجامد و اوضاع را به کلی از کنترل خارج کند.

این در حالی است که هیاتی از کمیته چهارجانبه بین‌المللی قرار است به زودی به منظور بحث و بررسی اوضاع فلسطین و راه‌های جلوگیری از گسترش قیام مردمی فلسطینیان وارد فلسطین اشغالی شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین