|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
نماینده مجلس هشتم با اشاره به نتایج نظرسنجی گفت : در نظر سنجی صورت گرفته 88 درصد مردم از عملکرد راضی هستند و 6 درصد ناراضی و 6 درصد هم نظری ندادند؛ بنابراین این 6 درصد که نمایندگانی را در مجلس دارند تلاش می کنند نظر اقلیت را بر اکثریت تحمیل کنند.
معاون امور تقنینی معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت : با اقدام عظیم و ستودنی تیم مذاکره کننده، ایران توانست 6 کشور قدرتمند دنیا را موجاب کند و حق فناوری انرژی صلح آمیز هسته ای را برای ایران به ارمغان بیاورد.

 محمدرضا خباز در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،بیان کرد: تلاش های تیم مذاکره کننده باعث شد ایران از زیر مجموعه فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج و یک جنگ حتمی از سر ملت شریف ایران باز شود که موجبات خوشحالی و مسرت اکثریت قریب به اتفاق مردم را که حدود 88 درصد بودند و هستند را فراهم کرد.

 وی ادامه داد: این اتفاق میمون و مبارک برای مخالفان خشنود کننده نبود،بنابراین همچنان بر طبل مخالفت می کوبند و سعی دارند حرف اقلیت قلیلی را بر اکثریت کثیری تحمیل کنند.

 نماینده مجلس هشتم با اشاره به نتایج نظرسنجی گفت : در نظر سنجی صورت گرفته 88 درصد مردم از عملکرد راضی هستند و 6 درصد ناراضی و 6 درصد هم نظری ندادند؛ بنابراین این 6 درصد که نمایندگانی را در مجلس دارند تلاش می کنند نظر اقلیت را بر اکثریت تحمیل کنند؛لذا ضمن کارشکنی هایی که در طول مذاکرات پیش کشیدند اکنون هم در صدد چوب لای چرخ گذاشتن می باشند.

 خباز با اشاره به جلسه فردا و احتمال کارشکنی دوباره مخالفان بیان داشت : مخالفانی که تا به امروز همه تلاش خود را برای مانع شدن به کار بستند قطعا فردا دست روی دست نخواهند گذاشت و لذا پیش بینی می شود دست به دو اقدام تلافی جویانه بزنند؛ وی ادامه داد : اول انکه با پیشنهادات غیر منطقی خود مسیر تصویب برجام را آنقدر طولانی کنند تا خسته کننده شود و یا اگر توانستند در متن آن نفوذ کنند.

 خباز افزود : در صورتی که به این اهداف نرسیدند احساس می شود در صدد ابستراکسیون بر بیایند و از این طریق جلسه را از اکثریت بیندازند و اجازه ندهند طرحی که خود نمایندگان تهیه کردند از تصویب مجلس بگذرد.

 نماینده سابق کاشمر در ادامه گفت : من نمایندگان را به سه گروه تقسیم می کنم یکی اکثریت مجلس که این اکثریت اعتماد کردند به تیم مذاکره کننده و در این زمینه همکاریهایی نیز داشتند و کاملا فرمایشات رهبر انقلاب را که کار تیم مذاکره کننده را مجاهدانه تعبیر فرمودند و در تعبیر دیگری تیم مذاکره کننده را فرزند انقلاب نامیدند، پذیرفتند و توضیحاتی که تیم مذاکره کننده در جلسات مختلف برای نمایندگان ارائه کردند  را بر پایه  منطق قابل قول دانستند؛ گروه دیگر، گروهی است  که به آنها به تعبیر خود دلواپسان گفته می شود که دو دسته می باشند یک گروه دلواپسان واقعی و گروه دیگر گروهی که خود را به دلواپسی می زنند خباز ادامه داد : دلواپسان واقعی بعد از توضیحات و رفت و آمدها و نشست هایی که انجام شد با برداشت های واقع بینانه به جمع موافقین برجام پیوستند ؛ گروه دیگری که در میان دلواپسان اقلیت را دارند کسانی که خود را به دلواپسی می زنند مانند کسی که خود را به خواب می زنند وی توضیح داد : مسلم است کسی که خود را به خواب می زند نمی توان او را بیدار کرد، بنابراین این افراد نیز از دلواپسی خارج نخواهند شد.

 لذا به نظر می رسد این گروه فردا با پیشنهادات غیر منطقی و با تذکرات غیر موجه وقت مجلس را بگیرند و  با اقداماتی تلافی جویانه که ناشی از شکست در انتخابات 92 می باشد سعی در مخالفت با طرح اجرای برجام برایند.

  محمدرضا خباز در پایان به راهکار مناسب برای مقابله با اقدامات احتمالی این افراد نیز پرداخت و بیان داشت: به نظر می رسد نمایندگان مجلس می توانند از طریق دو اقدام تحرکات احتمالی آنها را خنثی کنند اول انکه برای پیشنهادات، موافق و مخالف صحبت نکنند و به محض اینکه پیشنهادات ارائه شد به سراغ رای گیری بروند تا حربه وقت کشی از انها گرفته شود و برای آبستراکسیون هم راه این است که همه نمایندگان علاقمند به کشور حتی اگر در مرخصی هستند داوطلبانه مرخصی خود را لغو کنند تا اگر 10 - 15 نفری هم اقدام به ابستراکسیون کردند مجلس از اکثریت نیفتد و این سند افتخار برای مجلس نهم بر تارک تاریخ کشور ثبت شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین