|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۶۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
میرعباس سلطانی می گوید: متاسفانه همان روزی که استیضاح وزیر راه و شهر سازی رای نیاورد برخی از دوستان به راه افتادند تا علیه وزیر نفت و برخی هم علیه وزیر نیرو امضا جمع کنند.
پروژه سیاسی استیضاح های پی در پی برای فشار به دولت از طرف برخی بهارستانی ها به جایی رسیده است که آن را بیشتر شبیه به یک طنز تلخ کرده و آنقدر جنون آمیز پیش می رود که حالا وزیر نفت را دقیقا در همان روز شرمساری از وزیر راه و شهرسازی و شکست این پروژه، سوژه خود کرده اند و انگار این حرکت غیرمنطقی و کینه توزانه توان دیدن این رفتار طنز را از آنها سلب کرده که به خود بیایند و بیشتر از این خود را شرمسار مردم و تاریخ نکنند و معلوم نیست این تلخندوانه را تا کجا می خواهد ادامه بدهند.

به گزارش شبکه الاع رسانی تدبیر و امید امیرعباس سلطانی می گوید:متاسفانه همان روزی که استیضاح وزیر راه و شهر سازی رای نیاورد برخی از دوستان به راه افتادند تا علیه وزیر نفت و برخی هم علیه وزیر نیرو امضا جمع کنند.

نماینده مردم بروجن تاکید می کند: من اعتقاد دارم این کارها در این شرایط هیچ کمکی به مردم و حل مشکلات اقتصادی آنها و دولت نخواهد کرد، وزیر نفت با همه تلاش و  آنچه را که در توان داشته برای بهبود این شرایطی که اکنون وجود دارد، کرده است. زنگنه در این شرایط تحریم بسیار کارهای زیربنایی انجام داده است بنابراین باید بپرسیم چه کارهایی بوده که این وزیر می توانسته انجام بدهد اما انجام نداده است؟

سلطانی می افزاید:بیژن زنگه جزء وزیرهای وزین نفت است و کارهای بسیار خوبی انجام داده است ولی سوال کننده ها این پرسش را مطرح کرده اند که چرا فروش نفت کم بوده است؟سوالی که پاسخ اش کاملا معلوم است که به خاطر تحریم است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در این کمیسیون بیش از 4 یا 5 نفر برای این استیضاح رای نداده اند ،پیش بینی می کند: بعید است این استیضاح نیز رای بیاورد.
او میگوید بیشتر امضاکنندگان مشکلات سیاسی با وزیر دارند تا مسئله کار:اینها کسایی هستند که از قبل مشکل داشتند و بحثهای سیاسی ای در بستر تقابل بین دولت نهم و دهم دارند.

امیرعباس سلطانی همچنین می گوید در زمینه نفت باید یک تحلیل کارشناسی داشت نه سیاسی و ادامه می دهد: در همان زمان که قیمت نفت سقوط کرد کشور روسیه تولید اش را افزایش داده بود از طرفی شرکت های آمریکایی هم  6 میلیون بشکه در روز به بازار عرضه می کردند همینطور عربستان به 11 میلیون بشکه رسانده بود، اوپک هم سقف را رعایت نکرد و بالای 30 میلیون بشکه عرضه کرد، از طرفی هم داعش چاهای سوریه را در دست گرفت و شروع به صادرات آن کرد. اینها همه یک طرف کشورهای در حال توسعه و چین به خاطر مشکلات رکودی که بر اقتصاد آنها سایه افکند، نفت کمتری را مصرف کردند ؛اینها دلایلی است که باعث این مشکلات شده و قیمت و میزان تولید نفت را کاهش داد بنابراین موضوعات گفته شده ارتباطی با کار زنگنه یا هیچ دولت دیگری  ندارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین