|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
داریوش قنبری، نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم گفت: افراطیون نه آرای لازم را دارند که بخواهند مجلس را متقاعد به رد برجام کنند و نه آنقدر هستند که بتوانند از طریق آبستراکسیون مجلس را از اکثریت بندازند.
داریوش قنبری
نماینده مجلس هشتم در رابطه با احتمال آبستراکسیون مخالفان برجام گفت: افراطیون اگر تصمیم داشته باشد چنین کاری انجام دهند با توجه به تعداد اندک انها فکر نمی کنم قادر باشند مجلس را از اکثریت بیندازند.

داریوش قنبری در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید گفت: به نظرم مجلس به طور قاطع به اجرای برجام رای خواهد داد و اکثریت مجلس از اجرای آن حمایت می کند.

وی ادامه داد: آنطور که من دیدم حتی در کمیسیون برجام که ترکیب آن را اکثریت مخالفان تشکیل داده بودند موفق نشدند در ارتباط با رد برجام اقدامی انجام دهند.

برجام قطعا رای می‌آورد/ صدای مخالفت‌ها از درون جبهه پایداری هم بلند شده

قنبری با تاکید بر این نکته که برجام قطعا رای خواهد آورد بیان کرد: افراطیون نه آرای لازم را دارند که بخواهند مجلس را متقاعد به رد آن کنند و نه آنقدر هستند که بتوانند از طریق آبستراکسیون مجلس را از اکثریت بندازند.

وی با اشاره به وجود اختلاف در میان مخالفان برجام گفت: در درون جبهه پایداری که بیشترین صدای مخالفت ها از درون این جبهه بلند می شود نیز اختلافاتی بروز کرده است و به نظر می رسد چنین دیدگاه هایی دیگر حتی در میان طرفداران سابق آن جایگاهی ندارد.

نماینده مجلس هشتم گفت: به هر صورت برجام نتیجه عزم و اراده همه مسئولین و مقامات و خواست مردم بوده است بنابراین این مسئله موضوعی نیست که با مخالفت عده ای بتوان نادیده گرفت.

پیروزی هسته‌ای دولت برای مخالفان ناگوار است

وی در پاسخ به این سوال که علت مخالفت برخی با اجرای برجام چیست گفت: مخالفان به چند دلیل طرح مقابله با برجام را در دستور کار قرار داده اند اولین هدفت انها این است که این پیروزی نصیب دولتی شده است که به لحاظ فکری با آنها فاصله دارند و از آنجایی که سالها مذاکرات خود به نتیجه ای نرسید این موضوع برای آنها ناگوار است.

داریوش قنبری با تاکید بر این نکته که کسی مخالف بررسی برجام در مجلس نبود گفت: تنها نگرانی ناشی از برخورد های همراه با نگاه های جناحی و تلاش برای تنزل دادن اقدامات دولت بود که متاسفانه در برهه ای هم این اقدام صورت گرفت چرا که با دعوت از تیم آقای جلیلی در کمیسیون برجام انجام تبلیغات علیه برجام را کلید زده شد.

وی ادامه داد: هدف دیگر شاید آن باشد که برخی از مخالفان در جریان به ثمر رسیدن برجام موجب خواهد شد موقعیت سیاسی آنها  دچار تزلزل شود مضاف بر آنکه عقبه سیاسی آنها در خارج از مجلس نیز نشان می دهد که به هر حال برای برخی تحریم منافعی را به دنبال داشته است که مسلم است با لغو تحریم ها ضررهایی متوجه آنها خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین