|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۶۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
وزیر دادگستری اسراییل توافق هسته ای با ایران را خطرناک خواند.
آیلت شاکد وزیر 39 ساله دادگستری اسراییل که در محافل سیاسی بسیار پر فعالیت ظاهر می شود توافق هسته ای غرب با ایران را توافقی نگران کننده و بد دانست .

وی در سخنانی در جمع یهودیان در بوستون از مسائل مختلف درباره فعالیت های هسته ای ایران و اختلافات عمیق بین اسرائیل و فلسطین سخن گفت .

شاکد ، وزیر دادگستری اسرائیل با اشاره به توافق هسته ای غرب هم با ایران گفت : من این توافق را خطرناک می دانم زیرا در خاورمیانه باعث رقابت تسلیحاتی می شود و به تبع این توافق ایران می تواند میلیاردها دلار از پولهای خود را خرج گروههای تروریستی نظیر حماس ، حزب الله و حوثی ها در یمن بکند و یا اینکه صرف تقویت توان نظامی خود نماید ، پس بسیار واضح است که دادن پول به ایران تا ده سال اینده به معنای کشاندن سایر کشورهای منطقه خاورمیانه به رقابتهای تسلیحاتی هسته ای در خاورمیانه خواهد بود و به خاطر همین نگرانی هاست که نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل بخش اعظمی از سخنرانی خودرا به لزوم کنترل تهدیدهای ایران اختصاص داد.

شاکد با عالی خواندن سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در سازمان ملل گفت : نتانیاهو به درستی سعی کرد خطرات توافق با ایران را به نمایندگان کشورهای جهان که در سازمان ملل حاضر بودند بفهماند اما متاسفانه انها هیچوقت تاکنون خطر تهدیدهای ایران علیه اسرائیل را برای نابودی کشور ما ! جدی نگرفته اند .

وزیر دادگستری اسرائیل همچنین با اشاره به تداوم اختلافات با فلسطینی ها گفت : روزی نیست که ما در اسراییل شاهد یک واقعه وحشتناک خشونت امیز علیه اسرائیلی ها نباشیم.

وی در ادامه با مظلوم نمایی درباره اختلافات با فلسطینی ها گفت : اعمال تروریستی را گروههای فلسطینی انجام می دهند و متاسفانه محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فقط نظاره گر آنهاست.

وی با اشاره به سخنان محمود عباس در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل هم گفت : اینکه محمود عباس آشکارا می گوید خود را وفادار به پیمان صلح اسلو در سال 1993 نمی داند به نظر من یک خطای فاحش از سوی رهبر تشکیلات خودگردان است و من این حرفهای ضد اسرائیلی را محکوم می کنم و طبیعی است وقتی عباس در سازمان ملل آزادانه هر چه دلش می خواهد می گوید پس طبیعی است که چند نفر بخواهند هوس کنند که علیه اسرائیل دست به عمیات انتحاری بزنند و متاسفانه نه تنها جامعه بین الملل در قبال صحبتهای عباس واکنشی نشان نداد بلکه محمود عباس با کف و تشویق حاضران هم روبرو شد .

گفتنی است وزیر دادگستری اسرائیل عضو سکولار حزب موسوم به یهودیان وطن است و به پرحرفی در میان سیاستمداران اسرائیلی هم معروف شده است . وی یکی از مخالفان سرسخت تشکیل کشور مستقل فلسطینی هم محسوب می شود


منبع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین