|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
رئیس کمیسیون اصل 44 در توضیح سومین تاثیر گفت : سومین اثر تحریم ها مربوط به تجهیزات است که ما برای خرید بسیاری از تجهیزات در نفت دچار مشکل هستیم ،چراکه مجبوریم با واسطه و با قیمت های گران انها را خریداری کنیم.
عضو اتاق بازرگانی تهران گفت : تاخیر در تصویب برجام برای ایران خسارت به دنبال خواهد داشت.

حمید حسینی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، بیان داشت: چناچه توافق ایران و 1+5 قبل از نوامبر به اجرا در بیاید مشکلی پیش نخواهد آمد، اما اگر تصویب ان در ایران با  تاخیر مواجه شود و یا اجرای تعهدات به تعویق بیفتد قطعا در آن زمان روزانه میلیون ها دلار خسارت متوجه ایران خواهد شد.



 وی با بیان اینکه این خسارت ها هم به لحاظ ادامه تحریم ها است و هم به دلیل تاخیر هایی که در پروژه های سرمایه گذاری کشور انجام می شود افزود : صادرات نفت ما از چهار جنبه در جریان تحریم ها لطمه خورده است؛ یکی مربوط به بحث تامین مالی است که به هر صورت ما 10 واحد پارس جنوبی را با توجه به فاینانس خارج از کشورراه اندازی کردیم و از اینرو در زمینه تامین مالی با مشکل جدی مواجه هستیم؛ دومین مشکل بحث دانش فنی و تکنولوژی است .

بلاخره ما در همه زمینه ها دانش فنی مورد نظر را نداریم و به دلیل محدودیت و محرومیت های موجود قادر نیستیم از دانش فنی و توان فنی دنیا برای کارهای جدی در حوزه نفت بهره بگیریم.

 رئیس کمیسیون اصل 44 در توضیح سومین تاثیر گفت : سومین اثر تحریم ها  مربوط به تجهیزات است که ما برای خرید بسیاری از تجهیزات در نفت دچار مشکل هستیم ،چراکه مجبوریم با واسطه و با قیمت های گران انها را خریداری کنیم.

حسینی ادامه داد: چهارمین مشکل مشکل بازار است که بازار را به روی صادرات  نفت ما بسته شده است؛ قطعا با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها از یک سو ورود سرمایه به نفت تسهیل خواهد شد و از سوی دیگر امکان دسترسی ما به دانش فنی و تکنولوژی در دنیا فراهم می گردد؛  مضاف برانکه قادر خواهیم بود تجهیزات مورد نظر در بخش نفت را با قیمت های مناسب خریداری کنیم .

حمید حسینی در پایان تاکید کرد : اینکه بازار چقدر گنجایش دارد بحث دیگری است که نیاز به رقابت و افزایش سهم صادرات دارد اما در حال حاضر با وجود تحریم ها و محدودیت ها امکان افزایش سهم نداریم که قاعدتا با لغو تحریم های نفت، کشتی رانی و بانکی گشایش قابل توجهی در روند و اقدامات شرکت نفت فراهم خواهد آمد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین