|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
دبیرکل حزب الله لبنان درباره اوضاع این کشور گفت: هیچ افقی برای حل اوضاع این کشور وجود ندارد چرا که همگان منتظر تحولات منطقه هستند تا تصمیمات خود را نهایی کنند. در حالی که آنها قادرند تصمیمات را اتخاذ کنند و بر خارج تکیه نکنند.
سید حسن نصرالله تاکید کرد: عربستان مسئول کشتار در منطقه ماست و همان کسی است که ما را در جنگ ژوئیه کشت.

 به نقل از سایت اینترنتی النشره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار سالیانه خود با مبلغان و مداحان در آستانه آغاز ماه محرم تاکید کرد: نباید فراموش کرد که به رغم اینکه خطر موجودیتی در منطقه همان خطر وهابی است اما دشمن ما همان اسرائیل است.

وی در این دیدار افزود: عربستان، داعش و القاعده را در یمن اداره می‌کند به رغم اینکه آنها تروریست‌هایی هستند که به زودی خطری برای خود عربستان خواهند بود اما عربستانی‌ها امروز کور هستند.

نصرالله تاکید کرد: ریاض به دلیل مدیریت شکست خورده و عدم درس گرفتن از اشتباهات گذشته خود مسئول کشته شدن هزاران زائر خانه خدا در منا است. آنچه که رخ داد برخوردی شبیه به برخورد داعشی‌ها بود که هیچ ارتباطی با انسانیت ندارد. عربستانی‌ها عمدا به مردم کمک نکردند و گذاشتند که آنها برای چند ساعت در شرایط بسیار سخت به سر ببرند. چرا عربستانی‌ها یکی از مسیرها را بستند در حالی که می‌دانستند حجاج از این مسیر وارد منا می‌شوند؟

وی افزود: اگر ایران صدای خود را بلند نکرده بود این مساله نادیده گرفته می‌شد و بدون هیچ پیگیری دفن می‌شد. ایران به دلیل تکبر و خودخواهی عربستان به دنبال مخالفت عادل الجبیر، وزیر خارجه این کشور با درخواست محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود برای برگزاری نشستی در این باره، صدای خود را بلند کرد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: خطری که منطقه را تهدید می‌کند خطر وهابیت است که در حال گسترش در تمامی جهان است. وحدت اسلامی امروزه مساله بسیار مهمی است. وهابی‌ها و تکفیری‌ها جزو اهل سنت نیستند بلکه آنها بخش کوچکی از جهانی هستند یک میلیارد مسلمان دارد.

نصرالله تاکید کرد: نقش عربستان و اسرائیل همواره از زمان تاسیس، خدمت به منافع آمریکا در منطقه بوده است. عربستان همان کشوری بود که از زمان جنگ صدام علیه ایران از تمامی جنگ‌ها در افغانستان، پاکستان، عراق و دیگر کشورها حمایت مالی به عمل آورده است. دستگاه اطلاعات عربستان از سال 2003 مدیریت گروه‌های تکفیری در عراق را برعهده داشته و مسئول ریختن خون تمامی طوایف و مذاهب در این کشور است. عربستان در سال 2006 شهروندان ما را کشت و اولین کسانی که در روز قیامت درباره خون ما از آن سوال خواهد شد آل سعود هستند. عربستان با کاهش قیمت نفت تلاش کرد تا به محور مقاومت از ایران گرفته تا روسیه و ونزوئلا ضربه وارد کند و همواره اقدامات خود را مخفی کرده است اما امروز تمامی اقدامات عربستان علنی و رسوا شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره مساله سوریه نیز تاکید کرد: ما در سوریه فرصت تقویت پیروزی‌ها و ناکام گذاشتن طرح‌ها علیه منطقه را داریم. خطری ماهیتی همچنان وجود دارد و ما برای دور کردن آن تلاش می‌کنیم ما فرصتی را پیش رو داریم و مرحله آتی شاهد پیروزی‌هایی خواهد بود.

وی گفت: نباید از دشمن‌ خود اسرائیل غافل شویم. اگر جنگ امروز ما با تکفیری‌هاست این را هم به خوبی می‌دانیم که النصره، القاعده و داعش همگی به دشمن صهیونیستی خدمت می‌کنند که یکی از منافع این دشمن سقوط نظام سوریه است. از سال 2006 همواره این طرح اسرائیل بوده است.

نصرالله افزود: باید در مقابل دشمن احتیاط به خرج بدهیم و همواره آماده باشیم البته بدون اینکه موجب ترس و وحشت مردم شویم چرا که جنگ آمادگی ما را می‌طلبد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز سردرگم بوده و کرانه باختری با انتفاضه سوم مواجه است. اسرائیل برای کارشکنی در توافق هسته‌ای تلاش کرد اما این توافقنامه امضا شد و فرصت‌های زیادی را در مقابل ایران باز کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره اوضاع این کشور گفت: هیچ افقی برای حل اوضاع این کشور وجود ندارد چرا که همگان منتظر تحولات منطقه هستند تا تصمیمات خود را نهایی کنند. در حالی که آنها قادرند تصمیمات را اتخاذ کنند و بر خارج تکیه نکنند.

وی درباره تظاهرات مردم نیز گفت: خواسته‌های مردم به حق است چرا که ما در میان درگیری‌هایی حضور داریم و امکان ندارد که در حال حاضر وارد جنگ داخلی شویم. جنبش مردمی باید رهبرانی داشته باشد و اهداف خود را مشخص کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین