|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
وی همچنین گفت: در شش ماه اول سال 94 نسبت به شش ماه اول سال قبل بیش از 7 درصد کاهش تلفات تصادفات رانندگی داشته‌ایم، این آمار در حالیست که ما شاهد روند افزایش قابل توجه وسایل نقلیه بوده‌ایم.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس در سالهای اخیر با رویکرد اولویت‌بخشی به مسائل فرهنگی و جذب مشارکت‌های دستگاه‌های مختلف گام‌های موثری در زمینه کاهش تصادفات برداشته است.

سردار حسین اشتری صبح امروز در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک که با حضور رییس‌جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی سهم عظیمی در ایجاد امنیت روانی و اجتماعی دارد، گفت:‌ در سالهای اخیر با تلاش پلیس راهنمایی و رانندگی، شاهد موفقیت‌های زیادی در زمینه کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بوده‌ایم.

وی همچنین گفت: در شش ماه اول سال 94 نسبت به شش ماه اول سال قبل بیش از 7 درصد کاهش تلفات تصادفات رانندگی داشته‌ایم، این آمار در حالیست که ما شاهد روند افزایش قابل توجه وسایل نقلیه بوده‌ایم.

رییس پلیس کشور تاکید کرد: با اقدامات سازنده، برخورداری از فناوری‌های روز دنیا، تقویت راهنمایی و رانندگی و رفع تنگناهای موجود باید بتوانیم در برنامه‌ ششم توسعه تلفات جاده‌ای را حداقل سالانه 10 درصد کاهش دهیم.

سردار اشتری همچنین خاطر نشان کرد: یکی از ابزارهای مهم برای افزایش انضباط ترافیکی توجه به مقوله فرهنگ سازی و ارتقای سطح بینش و آگاهی مردم نسبت به قوانین و رعایت آن است.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فعالیت همیاران پلیس نتیجه تعامل ناجا با آموزش و پرورش است، ادامه داد: شایسته است ما از زحمات و همکاری‌های وزارت کشور، بهداشت، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها نیز تشکر کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌برای تداوم روند کاهش تصادفات باید موانع را رفع کرد ما به ارتقای فرهنگ ترافیک، اصلاح ساختار مدیریت، توسعه تجهیزات نوین الکترونیکی و ارتقای استانداردهای ایمنی در وسایل نقلیه نیازمندیم.

 در این مراسم سردار مهری رئیس پلیس راهور نیز با اشاره به اینکه همیاران پلیس، پلیس‌یاران جوان و نوجوان و بازرسان نامحسوس نقش موثری در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک دارند، اظهار کرد:‌ امروزه فرهنگ رکن اساسی توسعه در هر کشور است. پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با رویکرد آموزش همگانی و اطلاع رسانی و با جلب مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی به دنبال ارتقای فرهنگ ترافیکی است.

وی همچنین گفت: بیش از 10 میلیون دانش آموز با عنوان همیار پلیس و پلیس یار جوان و نوجوان و حدد یک میلیون معلم و مربی با عنوان فرهنگ یار ترافیک و حدود 15 هزار دهیار روستا با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری می‌کنند.

سردار مهری در پایان با بیان اینکه آمار تلفات تصادفات جاده‌ای در سال 93، 16 هزار و 800 کشته بوده است اظهار کرد: این آمار نسبت به سال 84، 39 درصد کاهش داشته است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین