|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
سرپرست تیم ملی والیبال ایران گفت: برخی از کارشناسان الان فرصت را غنیمت می‌شمرند تا مغرضانه انتقاد کنند و تیم ملی را بکوبند.
نتایج تیم ملی والیبال در مسابقات جهانی در ژاپن باعث شد انتقادات زیادی از این تیم مطرح شود؛ انتقاداتی که چندان هم به مزاق اهالی والیبال خوش نیامده است.

امیر خوش خبر درخصوص شرایطی که برای تیم ملی والیبال ایجاد شده، اظهار داشت: مظلوم ترین تیم در ایران تیم ملی والیبال است. تیمی که سالهای سال برای ایران افتخارآفرینی کرده اما به محض اینکه در یک تورنمنت نتایج خوی نگرفت، همه شروع کردند به کوبیدن آن و تندترین انتقادات را مطرح کردند. برخی افراد حتی پا را فراتر گذاشتند و وارد حریم شخصی اعضای تیم هم شدند انگار که والیبالی ها جنایت کرده اند.

وی درباره صحبت های اخیر کواچ و انتقاداتی که از تیم ملی کرده، گفت: کواچ شاید تحت تاثیر اتفاقات اخیر بوده که چنین صحبت هایی را مطرح کرده است. دستیاران او در ایران هستند و تمام اخبار و نوشته های رسانه ها را به او انتقال می دهند. خود کواچ هم واقعا متعجب مانده که چرا چنین اتفاقاتی رخ داده اما نمی دانم چرا این صحبت ها را مطرح کرده و از همه چیز ایراد گرفته است. فدراسیون همیشه هرآنچه که کواچ خواسته از اردو و بازی دوستانه گرفته تا آپارتمان و بقیه چیزها را فراهم کرده است. اغراق نیست اگر بگویم فدراسیون والیبال یکی از همراه ترین فدراسیون های ورزشی ایران است که برای تیم ملی اش سنگ تمام گذاشته است.

خوش خبر با بیان اینکه تیم ملی والیبال هنوز شانس حضور در المپیک را دارد، افزود: ما شانس زیادی برای رفتن به المپیک داریم. اتفاقا در مسابقات ژاپن شانس زیادی برای خودمان قایل نبودیم که سهمیه المپیک بگیریم. امید ما این است که در مسابقات انتخابی اردیبهشت بتوانیم سهمیه را بگیریم.

سرپرست تیم ملی درباره دلایل ناکامی تیم ملی والیبال در مسابقات جهانی گفت: واقعیت را کتمان نمی کنم. حال تیم ما در مسابقات جهانی خوب نبود و تیم سالمی نداشتیم. در برخی از بازیها مثل ژاپن و لهستان خوب بودیم اما در بازیهایی مثل دیدار با کانادا و استرالیا دور از انتظار عمل کردیم. خودمان هم نمی دانستیم که تیممان سرحال هست یا نیست. شرایط جوری بود که نمی شود قضاوت کرد اما چیزی که من در ژاپن به عنوان سرپرست دیدم تیممان حاشیه ای نداشت و مسایل دیگر اذیتمان کرد.

خوش خبر با بیان اینکه باخت به آرژانتین تاثیر بدی روی بازیکنان گذاشت، ادامه داد: باخت به آرژانتین برای بازیکنان ناراحت کننده بود. آنها می خواستند مقابل ولاسکو قدعلم کنند و خودشان را نشان دهند اما این باخت آب سردی روی بازیکنان ریخت و برگرداندن بچه ها به شرایط قبل کار دشواری شد. در بازی بعد لهستان را اگر می بردیم دوباره کارهای عجیب و غریب بچه ها شروع می شد اما باخت در ست های سوم، چهارم و پنجم تیمی مثل ایران را خرد کرد. با ادامه مسابقات به باخت ها عادت کردیم و دیگر باختن بچه ها را اذیت نمی کرد. انگار فقط می خواستند لباس های متحدالشکل بپوشند و به زمین بروند. از طرف دیگر هم نمی شد بچه ها را به حالت عادی برگرداند چون فاصله بازیها کم بود و شرایط بسیار سخت شده بود و فرصتی برای ریکاوری ذهنی بازیکنان نبود.

وی ادامه داد: ما 3 باخت دور از انتظار مقابل استرالیا، کانادا و آرژانتین داشتیم اما شکست در بقیه بازیها چندان هم دور از انتظار نبود و باخت به روسیه، آمریکا و ایتالیا قابل پیش بینی بود. کواچ هم همانطور که خودش گفت مسئولیت شکست ها را بر عهده گرفته اما ای کاش منتقدان هم این همه بی رحمانه انتقاد نکنند. شنیدم یکی از مربیان کارکشته والیبال هم چیز را زیر سوال برده و گفته این کادرفنی در حد تیم ملی والیبال نیست. باید به اطلاع آقایان برسانم که آنالیزور فعلی تیم ملی همان آنالیزوری است که ولاسکو او را انتخاب کرد و آنالیزور اختصاصی اش را به آرژانتین برگرداند. چطور مشجری تا الان در افتخارات سهیم بوده و حالا با یک تورنمنت زیر سوال رفته است؟ ما با انتقادات سازنده مشکلی نداریم اما برخی الان فرصت را غنیمت می شمرند تا مغرضانه انتقاد کنند و تیم ملی را بکوبند. آقایان فکر می کنند شاید دیگر چنین فرصتی برای انتقاد و کوبیدن تیم ملی پیش نیاید و به همین دلیل الان زمان را غنیمت می شمارند.

خوش خبر با بیان اینکه برخوردها با والیبال احساسی شده، گفت: احساسات چیزی است که در بافت فرهنگی ما وجود دارد. گاهی بازیکنان احساسی بازی می کنند و آمریکا را 3 بر صفر می برند و گاهی هم بازیهای آسان را می بازند. الان هم شاید مردم از نتایج ناراحت باشند اما اعتقاد دارم اقبال عمومی به والیبال کم نمی شود و مردم با یک بازی خوب دوباره گرم می شوند. وقتی موسوی می گوید از دیدن مردم خجالت می کشم حتما واکنشی دیده که این حرف را می زند. خوشبختانه والیبال جای خود را بین مردم باز کرده و دوباره با حمایت مردم و دلگرم شدن بچه ها به روزهای خوب برمی گردد.

منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین