|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۶۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
منابع خبری ژاپن اعلام کردند که گروه تروریستی و تکفیری داعش، بار دیگر این کشور را در فهرست اهداف خود قرار داده و از نیروهای خود خواسته است به منافع ژاپن از جمله دیپلماتهای آن در کشورهای مختلف حمله کند.
 این خبر عصر امروز - دوشنبه - از سوی تلویزیون ان.اچ.کی ژاپن منتشر شد و این رسانه ژاپنی اعلام کرد که این تهدید بار دیگر و اخیرا در نشریه این گروه تروریستی به نام «دابق» منتشر شده است.

این گزارش می افزاید؛ نیروهای تکفیری داعش، ژاپن را پس از آنکه اعلام کرد برنامه های جدیدی برای مبارزه با تروریسم در دست اجرا دارد، در فهرست کشورهایی مورد هدف خود قرار داده است.

وزارت امروز خارجه ژاپن امروز در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور درصدد است با ایجاد واحدهای جدید اطلاعاتی و امنیتی، علاوه بر زیر نظر گرفتن فعالیت گروههای تروریستی بویژه داعش در مناطق مختلف دنیا، مبارزه جدیدی را با آنان آغاز کند.

ژاپن که تاکنون چند تبعه خود را به دست نیروهای تکفیری داعش از دست داده، این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرد که روز شنبه - 11 مهر ماه - «کانیو هوشی» 50 ساله در روستای «ماهیگانج» در شمال بنگلادش به ضرب گلوله این نیروها کشته شد.

تلویزیون ان.اچ.کی همچنین در گزارش خود اعلام کرد که داعش از نیروهای خود خواسته است در حملات خود بیش از همه دیپلمات های ژاپنی را در دیگر کشورها هدف قرار دهند.

در این نشریه آمده است که دست کم 70 کشور ائتلاف مبارزه با داعش از جمله ژاپن وجود دارند و اینکه شهروندان این کشورها در هر نقطه زمین باید کشته شوند.

انتشار این خبر باعث شد تا دولت ژاپن به تمامی سفارتخانه ها و سرکنسولگری های خود اعلام کند تا با دفاتر اطلاعات سری محلی و مقامات امنیتی هماهنگ و اقدامات مقابله با تروریسم را تقویت کنند.

این گروه تروریستی اواخر شهریور ماه سالجاری نیز در نشریه خود ژاپن را تهدید کرده بود و این موضوع باعث شد دولت توکیو به تمامی نمایندگی های دیپلماتیک خود در سراسر جهان هشدار امنیتی بدهد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین