|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۶۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
یک عضو هیأت مدیره انجمن شرکت های ساختمانی گفت: فعالیت های وزیر راه و شهرسازی نظام مهندسی کشور را از انفعال خارج کرد و دست رانتخواران و متخلفان را از آن کوتاه کرد.
عبدالمجید سجادی نائینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به اعلام وصول طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی از سوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: به نظر می رسد استیضاح وزیر راه و شهرسازی بیشتر چوب لای چرخ گذاشتن اقدامات مثبت و سازنده ای باشد که عباس آخوندی در جهت رفاه حال عمومی مردم و کاربران جاده ها، ساخت و سارها، ایمنی، راهسازی، جاده سازی و غیره در پیش گرفته است.

وی با اشاره به سوابق کاری و اجرایی خود در نظام مهندسی کشور، افزود: نظام مهندسی طی سال های گذشته به معنای واقعی کلمه از کار افتاده بود و بی ارزش شده بود، به طوری که تعدادی افراد رانتخوار و متخلف که تنها به منافع خود فکر می کردند و مهندسان جوان کشور را به بازی گرفته بودند، در آن فعال بوده و با استفاده از این مهندسان جوان جیب خود را پر می کردند.

سجادی نائینی ادامه داد: اما وزیر راه و شهرسازی دست آنها را کوتاه کرد، به طوری که از مجموع 25 نفر عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی هم اینک 13 نفر آنان رد صلاحیت شده و پرونده های بقیه نیز در دست بررسی و رسیدگی است؛ نظام مهندسی کشور 20 سال در خواب بود و امروز با فعالیت ها و اقدامات آخوندی تکانی خورده و شرایط آن روبه بهبود است.

این عضو هیأت مدیره انجمن شرکت های ساختمانی خاطرنشان کرد: در سایر حوزه های مرتبط به وزارت راه و شهرسازی نیز وضعیت به همین منوال است و شاهد پویایی، تحرک، روزآمدی و بهبود امور هستیم.

وی در ادامه با پیش کشیدن بودجه های دو سال گذشته این وزارتخانه، تصریح کرد: میانگین بودجه ای وزارت راه و شهرسازی تنها 13 درصد اعتبارات مورد نیاز اجرای پروژه ها و انجام فعالیت ها بوده و با این اوصاف قطعا آنچه نمایندگان مجلس می خواهند به اجابت نخواهد رسید.

سجادی اضافه کرد: علاوه بر آن، پولی که در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته در وهله نخست باید صرف بدهی های دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد می شد که به آخوندی به ارث رسیده است و در چنین شرایطی پیش کشیدن طرح استیضاح از سوی برخی از نمایندگان خانه ملت جای تعجب دارد.

وی در پایان، وزارت راه و شهرسازی را از معدود وزارتخانه های کشور برشمرد که در فکر کار کردن بوده و روند اجرایی و عملکردی آن رو به رونق و مثبت بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین